לאחר 18 שנים בהם לא עודכנו התעריפים, משרד התקשורת מפחית את תעריפי הטלפון הביתי ברשת בזק; המהלך צפוי להוזיל את התעריפים לצרכן בכ- 40%, ולחסוך לציבור כ-400 מיליון שקל בשנה.
שר התקשורת, יועז הנדל: "מהפכת הסיבים שמתרחשת מול עינינו חייבת להיות מלווה בחשיבה על יוקר המחייה. היום אנחנו מתקנים עיוות צרכני מתמשך בשוק הטלפון הביתי. לאחר שלא עודכנו התעריפים של הטלפון הקווי במשך 18 שנה, אנחנו מודיעים היום על הפחתה משמעותית והתאמה לצרכי השוק. השימוש בטלפון הנייח הולך ופוחת עם השנים, אך עדיין קיימים לשירות הטלפון הנייח כ-1.4 מיליון מנויים. מי שבעיקר משלם את המחיר הם המגזר החרדי ואוכלוסיית הגיל השלישי שעדיין עושה שימוש משמעותי בטלפון הביתי. הרפורמה תפחית את התשלום החודשי של המנויים בכ-40%, והיא צפויה להוזיל את התשלום שמשלם משק בית עבור השירות במאות שקלים בשנה".
מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: ״ככלל, אנחנו מאמינים בדה – רגולציה וצמצום התערבות ובירוקרטיה בשוק התקשורת, אך תפקידו של רגולטור הוא בין היתר לתקן עיוותים בשוק. עדכון התעריפים בטלפון הנייח מתבקש לאחר 18 שנה בהן שוק התקשורת השתנה ללא היכר. אם זה בעקבות התפתחויות טכנולוגיות, שינויים בהרגלי הצריכה, וכניסת שחקנים רבים וטובים לשוק. הרפורמה שעליה אנחנו מכריזים היום צפויה לייצר איזון נכון בין עלויות החברה לאספקת השירות ובין תשלומי המנויים, ולחסוך לציבור כ-400 מיליון שקלים בשנה".
משרד התקשורת פרסם הבוקר (ד') את החלטתו להפחית את תעריפי שירות הטלפון הביתי ברשת בזק, לאחר שימוע שנערך במשרד. המהלך צפוי להוזיל את התעריפים לצרכן בכ- 40%, לחסוך לציבור כ-400 מיליון שקל בשנה ולהוריד את התשלום החודשי של מנויי הטלפון מ-50-60 ₪ בממוצע ל-30-40 ₪. על פי אומדן המשרד, מדובר בחסכון שנתי ממוצע של מאות שקלים למשק בית ובעיקר לאוכלוסיית הגיל השלישי והמגזר החרדי שעושים שימוש מוגבר בטלפון הביתי. עדכון התעריפים מבוסס על חוות דעתם הכלכלית של פרופ' (פרופסור) ראובן גרונאו וד"ר (דוקטור) עופר רז-דרור (סמנכ"ל כלכלה), אשר מצביעה על רווחיות חריגה לחברת בזק שאינה מגולגלת לצרכן.
כיום, תעריפי בזק הם תעריפים קבועים העומדים על 49.5 ₪ דמי שימוש, שיחה לנייח על 6 אג' לדקה ולנייד 11 אג' לדקה (ללא מע"מ). תהליך ההפחתה יקרה בשני שלבים: בשלב הראשון התשלום החודשי הקבוע יופחת ל- 35 ₪ (כולל מע"מ) ותעריפי דקות השיחה לא ישתנו. בשלב השני התשלום הקבוע יעמוד על 24.36 כולל מע"מ (20.82 ₪ ללא מע"מ), ותעריפי השיחות ישתנו כך – שיחה לנייח 1.4 אג' לדקה ולנייד 7.4 אג' לדקה (ללא מע"מ). תעריפים אלו יקבעו כמחירי מקסימום לצרכן. השלב הראשון יחל ביום 1 באפריל 2022, והשלב השני יחל ביום 1 ביולי 2023.
תעריפי הטלפוניה של בזק נקבעים על ידי משרד התקשורת והעדכון האחרון בהם בוצע לפני כ-18 שנים, בשנת 2003. ההפחתה מגיעה בעקבות הצורך לעדכון המנגנון והצורך להתאמתו לתנאי השוק התחרותי של היום בהובלת המשרד. לאחר עבודת מטה שנעשתה בשנה האחרונה, החליט המשרד לעדכן את מנגנון הפיקוח וגובה התעריפים המפוקחים בשירות זה.
מתוך חוות הדעת של פרופ' ראובן גרונאו וד"ר עופר רז-דרור: "בנסיבות אלה נראה ששוק הטלפוניה הממותגת, שבו פועלת חברת בזק, הוא שוק נפרד שבו שליטתה של בזק בשוק מאפשרת לה לגבות מחיר שהוא הרבה מעבר לעלויותיה השוליות, תוך גריפת רווח משמעותי לאורך עשור ויותר."
עוד נכתב בחוות הדעת כי: "בזק מעולם לא איבדה את מעמדה המונופוליסטי בשוק הטלפוניה הנייחת. כוחות השוק נכשלו בחלוקת העודף שנוצר בעקבות השינויים הטכנולוגיים בענף התקשורת הנייחת, ומשכך, הרי שזה תפקידו של הרגולטור לדאוג שפירות ההתייעלות יתחלקו בצורה "הוגנת" בין הספק ולקוחותיו.
"פרופ' (פרופסור) גרונאו וד"ר (דוקטור) רז-דרור הוסיפו כי: "אם להשתמש כקנה מידה בשיעורי הרווחיות התפעולית של חברות הפועלות בענף התקשורת, הרי ששיעורי הרווחיות התפעולית של חברות הרט"ן (רדיו טלפון נייד) הוותיקות מפעילותן בתחום הסלולר (סלקום, פרטנר ופלאפון), גם בשיא רווחיותן בשנת 2010 לא עלה על 27%, שיעור נמוך באופן משמעותי משיעור הרווח התפעולי של בזק – לאחר השינוי הנשקל כעת (37%)."
עוד מבית מומחי פתרונות אפקטיביים…
- איך ניתן להשיג משקיע בעסק? למה צריך משקיע לעסק?
- הגדלת הכנסות ושיפור הרווחיות – שיווק ומכירות בהובלת המנכ"ל
- המדריך להתמודדות עם בדידות המנכ"ל
- אקטואליה – ניהול בזמן משבר
- זקוק לצי רכב בעסק? כך תחסוך הרבה כסף
- מדריך פתרונות אפקטיביים – להוצאות מוכרות לצורך מס ומע"מ
- שינוי תפקידים בארגון – מעבר להתייעלות ולצמיחה
- התמריץ שממריץ
- לבד בצמרת? –דירקטוריון ניהולי (חיצוני) יעשה זאת אחרת
- נוסחת ה 4X4 שיטת ניהול מנצחת

בעולם העסקים, הרעיון של אבטחת משקיע נתפס לעתים קרובות כמחליף משחק. זה כמו שיש לך נשק סודי בשרוול, מוכן...

תמונת המצב צינור החמצן המרכזי של כל ארגון הוא היכולת שלו למכור את השירות שהוא מציע ואת מוצריו.תרבות הצריכה...

כאשר אנו חושבים על תפקיד המנכ"ל אנחנו רואים לנגד עינינו את היוקרה של התפקיד: תנאים מפליגים, שכר...

תוכן עניינים אילו אתגרים ואילו הזדמנויות מציב לנו המשבר כמנהלים? אתגר הגמישות הארגונית במהלך השינויים...

תוכן עניינים בחירה בחברת ליסינג לציי רכב כרוכה בלא מעט קשיים. איך תדע איזה סוג רכב צריך העובד שלך? מהי...

תוכן עניינים מדריך פתרונות אפקטיביים – להוצאות מוכרות לצורך מס ומע"מ – מנכ"ל נצל את הטבות המס...

תוכן עניינים כשחושבים על התייעלות התפיסה באופן טבעי היא של קיצוץ, הורדה, הפחתה וכדומה. מנהלים שרואים...

תוכן עניינים התמריץ שממריץ – מה אנחנו רוצים? (פרק1)הגענו למסקנה שאנחנו צריכים לשנות את שיטת התמרוץ...

תוכן עניינים כדי לנהל ארגון לצמיחה ושיפור מתמיד – נדרש לעבוד בתוכנית עבודה, תקציב, בקרה ומדידה וגורם...

כמנהלים מובילים בארגון אנחנו צריכים לאחוז ביכולת לא טריוויאלית היכולת לחיות בין החזון הגרנדיוזי לבין...
מאמרים קשורים לנושא.