ליווי מסחרי מורכב מתהליך איסוף נתונים, בדיקת אפשרויות הוזלה מול ספקים שונים, בדיקת פתרונות אלטרנטיביים, הדרכה והטמעה.
בכל תחום שבו העסק מקבל שירות, קיימים נתונים המעידים על מגמות הצריכה וסיבותיהן, ובכל תחום כזה קיימת אפשרות להטמיע פתרונות חדשים אשר מוזילים עלויות באופן ממוקד ומשמעותי.
איסוף נתונים, בדיקת אפשרויות הוזלה
ליווי מסחרי בכל תחום הקשור לניהול השוטף של העסק מתחיל באיסוף ובדיקת נתונים.
הבדיקה נערכת רטרואקטיבית כדי להבין את מגמות השימוש של העסק בתחום בו מתבצעת הבדיקה (למשל, כאשר בודקים פתרונות לצריכת הדלק הכוללת על ידי העובדים, ייבדקו חשבוניות, מגמות צריכת דלק והבדלים בין המחלקות השונות, שינויים בצריכת הדלק לאורך זמן וכו׳).
בדיקה זו מאפשרת זיהוי הצרכים של העסק. כאשר כל הנתונים יושבים במקומם, נפנה לחברות אשר מספקות את השירות להשגת תנאים טובים יותר.
בשלב הזה בתהליך יתבצעו השוואות בין החברות השונות, משא ומתן ובסופו של דבר בחירת הספק עם התנאים הטובים ביותר.
בחינת אלטרנטיבות, הדרכה והטמעה
כמעט לכל צורך של עסקים וחברות קיימים מספר פתרונות אלטרנטיביים.
חשיבה מחוץ לקופסא והכרות עם פתרונות חבויים הם יתרונות משמעותיים אשר הופכים את הליווי העסקי לרווחי באמת.
מעבר לפתרונות שהם חשובים, חשוב גם שהעובדים יבינו את המשמעות של הוצאות העסק כדי שיוכלו להתנהל בצורה חכמה יותר וחסכונית עבור העסק. לבסוף, תבוצע הטמעה של המערכות החדשות ובניית מערך בקרה.
מאמר מס' 7 – שימוש בטכנולוגיות מתקדמות
מבוא בעידן הדיגיטלי המתקדם של ימינו, שילוב טכנולוגיות מתקדמות הפך לחלק בלתי נפרד מהתנהלותם של ארגונים. טכנולוגיות כמו בינה מלאכותית (AI), מערכות ניהול משאבים ארגוניים (ERP) ומערכות ניהול פרויקטים (Project Management Systems) מאפשרות אופטימיזציה של תהליכים, ניהול נכון של זמן ומשאבים, וייעול הפעילות היומיומית. השימוש
מאמר מס' 6 – KAIZEN – שיפור מתמיד
מבוא הגישה היפנית של "קייזן" (Kaizen), שמשמעותה המילולית היא "שיפור מתמיד" (קאי = שינוי, זן = טוב), מתייחסת לתפיסת עולם עסקית שממוקדת בשיפור מתמשך בכל תחומי החיים, בין אם מדובר בתהליכים עסקיים, בפעילות הייצור או באיכות חיי העובדים. המושג התפתח בתעשייה היפנית לאחר מלחמת העולם
מאמר מס' 5 – Six Sigma: השיטה לשיפור תהליכים והפחתת שגיאות בארגונים
מבוא Six Sigma היא מתודולוגיה ניהולית ושיטת שיפור תהליכים שנועדה להפחית פגמים, לשפר את האיכות ולייעל את התהליכים בארגונים. השיטה פותחה בשנות ה-80 על ידי חברת מוטורולה, ולאחר מכן אומצה והורחבה על ידי חברות גדולות כמו ג'נרל אלקטריק. מאז, הפכה Six Sigma לאחת השיטות המובילות
מאמר מס' 4 – שיטת Lean Management
בעולם שבו הסתגלות היא המפתח להישרדות, עסקים חייבים להתפתח כדי לשגשג בתוך הנוף המשתנה ללא הרף של התקדמות טכנולוגית, גלובליזציה והעדפות צרכנים דינמיות. כאשר גאות השינוי שוטפת את התעשיות, אימוץ מתודולוגיות חדשניות הופך לא רק לאופציה אלא הכרח עבור אלה השואפים להישאר בקדמת העקומה. גישה
מאמר מס' 3 – אוטומציה של תהליכים (RPA – Robotic Process Automation)
מבוא אוטומציה של תהליכים באמצעות רובוטים (RPA – Robotic Process Automation) היא טכנולוגיה שמאפשרת לארגונים לשפר את היעילות של תהליכי עבודה על ידי אוטומציה של משימות שחוזרות על עצמן. RPA משתמשת ברובוטים תוכנתיים המבצעים פעולות שמבוצעות בדרך כלל על ידי בני אדם, כמו עיבוד נתונים,
מאמר מס' 2 – שימוש ב-BPM (Business Process Management)
מבוא ניהול תהליכים עסקיים (BPM – Business Process Management) הוא גישה מתודולוגית המשמשת לשיפור וייעול תהליכי עבודה בארגונים. BPM מתמקד בניהול ושיפור תהליכים ארגוניים באמצעות טכנולוגיה, שיטות ניהול וכלים אוטומטיים. המטרה היא לייעל את הזרימה העסקית, להפחית עלויות, לשפר את איכות התהליכים ולהגביר את שביעות
מאמרים קשורים לנושא.