פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

דף הבית » עדכונים, פרסומים, חקיקה, פסקי דין » פסקי דין » כ-86,000 שקל למוכרת בחנות נעליים שפוטרה בהריון בשיחת טלפון

קטגוריות
ארכיונים
יולי 2024
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

כ-86,000 שקל למוכרת בחנות נעליים שפוטרה בהריון בשיחת טלפון

המעסיק טען שלא ידע שהמוכרת בהריון, ופיטר אותה ללא שימוע כיוון שממילא החנות נסגרה ולא היה מקום חדש להעסיק אותה.

השופטת הבהירה כי גם בנסיבות אלה, יש לעשות את הדברים בצורה מסודרת ועל פי חוק.

סגנית נשיאת בית הדין האזורי לעבודה, השופטת הדס יהלום, הורתה לחברה לשלם כ-76,000 שקל פיצויים לעובדת שפוטרה, עבור זכויות שונות שלא שולמו לה. חלק ניכר מהפיצוי שנפסק (33,600 שקל) ניתן עבור הפרת חוק עבודת נשים, בשל העובדה שהתובעת פוטרה בזמן הריון, ללא היתר מהממונה על פי חוק עבודת נשים במשרד העבודה והרווחה.

התובעת הועסקה כמוכרת נעליים בקניון החל מאוקטובר 2012. בסוף שנת 2016, לאחר למעלה מארבע שנות עבודה, היא פוטרה בשיחת טלפון, יחד עם כל העובדים הנוספים, בשל סגירת החנות.

בזמן שפוטרה היא היתה בהריון. אלא שהיא לא קיבלה זכויות כלשהן על פיטוריה. בתביעתה היא תבעה פיצויי פיטורים וזכויות סוציאליות נוספות, וכן פיצוי בגין פיטורים בהריון.

התובעת העידה שפוטרה בהיותה בהריון, ללא שימוע, בשיחת טלפון, ומבלי שנערך לה "גמר חשבון". עוד העידה שפנתה למנהל החברה פעמים רבות אולם לא קיבלה מכתב פיטורים ואף לא פיצויי פיטורים וזכויות אחרות.

מנהל החברה-הנתבעת העיד כי כחצי שנה לפני סגירת החנות נוהלו מגעים עם הנהלת הקניון על עתיד החנות, לאור קשיים כלכליים של הנתבעת. לדבריו, החנות נסגרה ללא התראה מראש, בהוראה של הנהלת הקניון, שמצאה שוכר חלופי לחנות.

המנהל אישר שכל עובדי החנות, כולל התובעת, פוטרו בשיחת טלפון שלו או של אחותו. לטענתו, לא היה מקום לערוך שימוע לעובדים, שכן ממילא החנות נסגרה ולא היה מקום נוסף שבו ניתן היה להעסיקם.

בנוסף לכך הוא טען שלא ידע שהתובעת בהריון, והיא הודיעה לו על כך רק בזמן הפיטורים.

אי ידיעה אינה פוטרת

במהלך אחד הדיונים הצדדים הגיעו להסכמות בדבר זכותה של התובעת לפיצויי פיטורים, ולפיצויים עבור דמי הודעה מוקדמת, וכן עבור סכומים שהנתבעת לא העבירה לקרן פנקיה ולתגמולים – בסכום כולל של כ-38,000 שקל.

מה שנותר הוא סוגיית אופן הפיטורים – ללא שימוע – וכן העובדה שהתובעת היתה בהריון.

בעניין השימוע, השופטת יהלום סברה כי על אף שהחנות נסגרה, הנתבעת היתה צריכה לזמן את התובעת בצורה מסודרת, ליידע אותה על סגירת החנות, לערוך לה גמר חשבון ולשלם את זכויותיה, ולפחות למסור לה מכתב פיטורים. מאחר שכל אלה לא נעשו, השופטת פסקה לתובעת פיצוי בגין היעדר שימוע, בסך 5,000 שקל – פיצוי על הצד הנמוך מאחר שהחנות נסגרה.

בהמשך פסק הדין השופטת פסקה לתובעת פיצוי על פי חוק עבודת נשים,תוך שהבהירה כי "אי ידיעת המעסיק על ההריון במועד הפיטורים, אינה פוטרת אותו מחובת קבלת היתר לפיטורים, מיד לאחר שמובא לידיעתו כי העובדת בהריון". כלומר, משהודה המעסיק שנאמר לו בעת הפיטורים שהיא בהיריון, היה צריך לעצור ולפנות לממונה על פי חוק.

כמו כן, השופטת הסבירה שגם קשיים כלכליים של המעסיק או סגירת העסק, אינם מצדיקים פיטורים ללא קבלת היתר. לכל היותר הם יכולים להוות נימוק לממונה להתיר את הפיטורים.

עם זאת, הפיצוי שנפסק הוא הקבוע בחוק (לפי השכר כפול מספר חודשי ההריון בנוסף לתקופה המוגנת בחוק), ללא פיצוי בגין נזק לא ממוני, וזאת כיוון שלא הוכח מתי התובעת הודיעה לנתבעת על היותה בהריון.

הנתבעת חויבה לשלם לתובעת שכ"ט עו"ד בסך 10,000 שקל.

· ב"כ התובעת: עו"ד חג'ג'

· ב"כ הנתבעת: לא צוין

עו"ד אמנון מ. שילה עוסק/ת ב- דיני עבודה
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

פורסם באתר פסק דין

עוד מאמרים

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
ייעוץ עסקי

בקרת איכות בארגונים – יישום QMS

הבנת המהות של מערכת ניהול איכות (QMS) מערכת ניהול איכות (QMS) היא קבוצה של מדיניות, תהליכים ונהלים המיושמים על ידי ארגון כדי להבטיח שהמוצרים או

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
מיתוג עסקי

מה זה סטוריטלינג?

בעולם מוצף במידע ובטווחי תשומת לב חולפים, הכוח של סיפור סיפורים הופיע ככלי רב עוצמה לעסקים לרתק את הקהל שלהם. יצירת נרטיב משכנע אינו קשור

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
מיתוג עסקי

מיתוג עסקי

הפסיכולוגיה של המיתוג: הבנת המוח הצרכני מיתוג אינו רק יצירת לוגו או סלוגן קליט; זה הרבה יותר מזה. זה נוגע לפסיכולוגיה של המוח הצרכני, משפיע

קרא עוד »
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק