עסקים בעלי ציי רכב גדולים חייבים לניהולם בצורה המיטבית. במקרים רבים, יש קצין רכב הדואג לתפעול השוטף. ראשית, יש לקבל החלטה על הרכב הנדרש ועל שיטת המימון שלו.
רבים פונים למסלול הליסינג המימוני או התפעולי. ליסינג תפעולי משמעותו שהחברה משלמת חלק מערך הרכב, ובנוסף, תשלם חודשי המורכב מהחזר קרן וריבית ותוספת עבור טיפולים, תחזוקה וכדומה.
העסקה היא ל 3 שנים ולאחריה ניתן להחליף את הרכב באחר, או לשלם מלוא תמורתו הנותרת ולרכשו.
שיטה זאת נעשית כדי לא לרכוש את הרכבים ולהכביד על תזרים המזומנים.
ניתן לרכוש אותם גם עם הלוואות, והשיקולים לשיטת המימון תלויים בתנאים הניתנים.

ניהול עצמאי
חברה יכולה לנקוט בגישה השמרנית. כלומר, ליסינג מימוני או רכישה עצמאית כאשר גם רכב יד 2 או רכב במצב טוב מחברת ליסינג באה בחשבון.
השוק, לרוב, מוצף ברכבים רבים במחירים נוחים, וידוע כי רכב מאבד רבות מערכו בשנים הראשונות. כאשר פונים לדרך זאת, ניתן לנהל עצמאית והיטב את כל התחזוקה והטיפולים במוסכים נבחרים, לרכוש פוליסות ביטוח מוזלות ועוד.
קביעת נהלים נוספת יכולה להיות בנושא של נסיעה בכבישי אגרה. משאיות הובלה יכולות, לדוגמא, לנסוע לפנות בוקר, לנצל את הכבישים הריקים ולהימנע מנסיעה בכבישי אגרה.
החיסכון המצטבר יכול להיות אדיר. כך, גם לגבי אי שימוש במתחמי חנייה יקרים.
ייעוץ חיצוני
נהלי בדיקות קבועות על בסיס חודשי נדרשות ובמהלכן ניתן לבדוק כל רכב לגופו. תכנון עתידי לרכישת רכבים נוספים או להחלפת אחרים חייב להיעשות בשיקול דעת ורק בעת הצורך ועוד.
כל עסק יכול להכין תכנית חיסכון באופן עצמאי, אבל במקרים רבים, עדיף לבקש שירות חיצוני בתחום חשוב זה. יש לכך שתי סיבות חשובות מאוד.
האחת היא, שיועץ מסתכל על העסק ונתוניו ממבט חיצוני ולא חשוף לכל מיני נושאים רגשיים. כמו למשל, ספק יקר שיש אליו קשר רגשי.
יתרון אדיר שלו הוא שהוא מתמחה בתחום ומכיר את כל השוק לעומק ויודע היכן ניתן לקבל שירות מעולה במחירים טובים מאוד.
מומלץ לפנות לחברת "פתרונות אפקטיביים" לקבלת ייעוץ ושירות.
עוד מאמרים בנושא...

ממשל תאגידי מודרני – תפקיד הדירקטור אינו רק פיקוח
בעולם העסקי החדש, תפקידי הדירקטור אינם מסתכמים באישור דוחות או השתתפות בישיבות. ממשל תאגידי מודרני דורש מהדירקטור להיות שותף פעיל, מבקר מושכל, ויוזם אסטרטגי – כחלק ממערך ניהול הסיכונים, הקיימות והבקרה על ביצועי ההנהלה. לא עוד "חותמת גומי" אלא שחקן מפתח בצמיחת הארגון. מהו ממשל

השאלות שדירקטור חייב לשאול בישיבת תקציב
מבוא הכנת התקציב השנתי היא לא רק תהליך פיננסי – אלא רגע שיא אסטרטגי עבור הדירקטוריון. דווקא כאן נמדדת תרומתו של דירקטור מעורב, כזה שאינו מסתפק בחתימה אלא שואל, מאתגר, ובונה מצפן כלכלי לארגון. השאלות הנכונות יכולות להבחין בין שנה של הישרדות – לשנה של

עובד מתפטר? כך בונים תהליך יציאה שמחזק את הארגון
מבוא עזיבת עובדים היא תופעה בלתי נמנעת בכל ארגון. אך כאשר עובד מתפטר, זו לא חייבת להיות נקודת משבר – אלא דווקא הזדמנות לשיפור ארגוני. תהליך יציאה נכון יכול להפוך את הפרידה מהעובד לרגע של למידה, שיפור תהליכים, שמירה על מוניטין, ולעיתים גם חיזוק הקשר

שיטת "Zero-Based Procurement" – כך חוסכים מיליונים בלי לפגוע באיכות
מבוא בעולם שבו חיסכון בעלויות הפך להכרח אסטרטגי ולא רק מטרה תפעולית, יותר ויותר ארגונים מאמצים את הגישה החדשנית של Zero-Based Procurement – רכש מבוסס אפס. בשונה מהנחות רכש מסורתיות, כאן אין "תקציב אוטומטי" משנה שעברה. כל הוצאה צריכה לעבור הצדקה מהתחלה, ללא קשר למה

חיבור בין כספים למשאבי אנוש בארגון יכול לשדרג את הביצועים – פורסם בכלכליסט
בימים אלו, בהם האופק אינו ברור, והארגונים מתמודדים עם שינויים מהירים בשוק, השליטה במידע על מנת לקבל החלטות משמעותיות היא הכרח על מנת לייצר בהירות ככל שניתן. בתקופות כאלה החברות נשענות על הניסיון, המומחיות והכישורים שקיימים בפונקציות השונות ואף מבקשות למתוח את היכולות של כל

שוק העבודה בישראל – תמונת מצב עדכנית לפברואר 2025
מה באמת קורה בשטח – מגמות, נתונים והשלכות אסטרטגיות למנהלים מבוא 2025 נפתחה בצל ההשלכות המתמשכות של מלחמת חרבות ברזל והמתח הביטחוני בצפון. שוק העבודה לא חזר למצבו הקודם – אך הוא גם לא קרס. עם נתונים חלקיים, תנודתיות גבוהה ואי ודאות עמוקה, נדרש ממנהלים
מאמרים קשורים לנושא.