פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

דף הבית » בלוג » למה חובה לבצע אבחון ארגוני אחת לשנה כל שנה?

קטגוריות
ארכיונים
אפריל 2024
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

למה חובה לבצע אבחון ארגוני אחת לשנה כל שנה?

אבחון ארגוני

אבחון ארגוני הוא צילום תמונת מצב ארגונית שמאפשרת למקבלי ההחלטות להבין ולזהות תהליכים מרכזיים שקורים בארגון ולפעול על מנת לשנותם.

האבחון מצייר תמונת מצב עכשווית ועוזר להכין תמונת מצב עתידית ולבנות תהליך שמוביל אליה ותכנית פעולה ומשם ניתן לייצר תוכנית עבודה בעלת סיכויי הצלחה גבוהים.

מנהלים רבים שמעוניינים לייצר שינוי מבצעים אבחון ארגוני על מנת לוודא שתמונת המצב ברורה להם ומתוכה להכין תכנית פעולה מתאימה לעתיד שהם רוצים ולחזון שהם משרטטים עבור הארגון.

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
אבחון ארגוני

בדרך כלל האבחון מתייחס לחזון הארגוני בהקשר של ניתוח סביבת הארגון, חזון ההנהלה, המטרות והיעדים ,וכמו כן בוחן את המבנה הארגוני וחלוקת התפקידים.

היבטים נוספים קשורים למערכות היחסים בארגון, התרבות הארגונית, התקשורת, ותהליכי הנעת העובדים ותמרוצם.

כלל האבחון בוחן הן את ההיבטים המספריים והן את ההיבטים הרכים ומאפשר מבט כולל ותמונת על וכן ירידה לפרטים בנקודות החשובות לשינוי.

ההיבטים הסמויים

לצד המטרות שהוצגו לעיל ישנם מספר היבטים סמויים לאבחון ארגוני שלעיתים חשובים לא פחות מההיבטים הגלויים ושהן המניע המרכזי של מנהלים שמעוניינים באבחון.

בתקופה זו של קורונה ואי וודאות הופך האבחון הארגוני לכלי ניהולי חשוב במעלה ואחד הפתרונות החשובים שמציע עולם הפיתוח הארגוני למנהלים.

להלן מספר היבטים סמויים שחשוב להגדיר ולקדם:

  1. האבחון כמניע שינוי – עצם ההחלטה על ביצוע אבחון ארגוני ותיקשורו כבר מעוררת שינוי. החלטה כזו מעודדת את העובדים והמנהלים לבחון את עצמם, היא יוצרת הבשלה להחלטות שונות שרוצים לקדם, היא מאפשרת יציאה מקיבעון, היא מסמנת שיש הבנה שהמצב הקיים השתנה.
    והיא גורמת לחשיבה פרואקטיבית מקדמת. הדבר דומה להחלטה על כניסה למכון כושרע צם ההחלטה יוצרת מוטיבציה למי שנרשם והוא מתחיל לקדם תהליכים בריאים עוד לפני שעלה על המכשירים.
  2. תקווה – פעמים רבות במצב של אי וודאות ומשבר העובדים נכנסים לתחושת אפאטיות ושאין פתרון. תחושות אלו גורמות לירידה בתפוקה ולחוסר התמודדות גם כאשר יש פתרונות אפשריים.
    ההחלטה על אבחון ארגוני מייצרת תקווה. המשתתפים באבחון מבינים שזו הזדמנות להעלות על סדר היום אפשרויות שבתהליך השוטף נמנעו מלהעלות או שלחילופין הקשב הארגוני לא אפשר אותן.
  3. משוב – האבחון הארגוני מייצר סיטואציה של משוב. עובדים שביום יום מתקשים לקבל משוב ומנהלים שמתקשים לתת אותו מקבלים דרך האבחון הארגוני הזדמנות לעשות זאת ללא השפעות פוליטיות ופרסונאליות.
    כמו כן זהו משוב למאמצי ההנהלה .הזדמנות לראות רילו תהליכים הניבו פרי ואילו תהליכים דורשים התייחסות שונה.
  4. הגדרת סדרי עדיפויות ושינוי סדר היום – האבחון הארגוני מייצר מנוף והזדמנות להגדרת סדרי עדיפויות ושינוי הסדר הקיים. זהו מנוף להגדרת סדר יום מתאים יותר לתהליכים שמתרחשים בעקבות הקורונה והשינוי הגלובאלי.
  5. חיזוק חיובי והעצמה – האבחון הארגוני מייצר הזדמנות לתת חיזוק חיובי ולהעצים את מה שחזק ועובד. הרבה פעמים הקשב הניהולי הולך לכיוון מה שחלש ולא עובד והאבחון הארגוני מאפשר למנהל לעצור ולתת קשב חשוב למה שחזק הן מבחינה אישית והן מבחינה צוותית וארגונית.
  6. אסטרטגיה – האבחון הארגוני מאפשר לבחון את הארגון ברמה אסטרטגית. באופן טבעי בשוטף תשומת הלב הניהולית נמשכת לטקטיקה, להחלטות שוטפות.
    כאן יש הזדמנות לבחון את הדברים לטווח ארוך, להחליט על אסטרטגיה מנצחת ולהפוך את המציאות להזדמנות.
  7. מי חשוב – האבחון הארגוני מהווה סוג של סמן ימני להבנה מי חשוב בארגון. אילו אנשים מהוים את הציר המרכזי. מי אמור להיות שותף להחלטות, על מי סומכים, מי קריטי לתהליכים.

דוגמאות

להלן מספר דוגמאות לשינויים שהובלנו בעקבות ביצוע אבחון ארגוני:

  • בעולם מוצרי הצריכה – שינוי במבנה הארגוני של חברת מוצרי צריכה גדולה מלוגיסטי למתמחה. השינוי יצר קפיצה משמעותית ברווחיות החברה, פתח בפניה דלתות של לקוחות רבים נוספים, וחיזק מאוד את מיתוגה בשוק.
  • בעולם הקוסמטיקה – שינוי באסטרטגיה של חברת קוסמטיקה מחברה שעוסקת בפיתוח מוצרים לחברה שמספקת שירותים לנותני השירות בתחום.
    השינוי אפשר צמיחה מהירה של החברה והעברת המשאבים מפיתוח למערך תמיכה ושירות מה שהעלה את שביעות הרצון של הלקוחות ובאופן מפתיע אף תרם לפיתוח בגלל הקרבה של החברה לשוק שצרך את מוצריה.
  • בעולם הרכב – שינו ביעוד של מחסן החלפים של חברה מותגית בעולם הרכב מאספקה לשיווק – מה שהגדיל מאוד את נאמנות הלקוחות, הגדיל את רכישות החלפים והעלה באופן משמעותי את רווחיות החברה.

Time to market

המרכיב שהפך להיות חשוב מאוד בתהליך אבחון ארגוני זה זמן הביצוע וההגבה.

בעבר תהליך כזה היה לוקח מספר חודשים והצגת המסקנות והטמעתן נועדו לשנתיים עד חמש שנים.

מכיוון שכיום זמן התגובה של מנהל לשוק הפך להיות הרבה יותר מהיר המודל של אבחון ארוך הפך להיות פחות רלבנטי.

לכן פיתחנו בפתרונות אפקטיביים מודל מתאים לצרכים העכשוויים.

עקרונות המודל:

  • לבחון רק את מה שחשוב כעת להתמודדות עם התקופה.
  • להיות מאוד ממוקד בתוצאות הנדרשות
  • להפעיל אנשי מקצוע מנוסים שיכולים לאבחן במהירות את המצב ומסוגלים לדבר שפת מנכ"ל.
  • לתת המלצות ברורות ולא מעורפלות.
  • להציע תהליכים פרקטיים שניתנים ליישום בטווח קצר.
  • זמינות והגבה מהירה.

כיצד זה מתבצע?

  1. אבחון ההתכנות – פעולת אבחון מהירה שכוללת שיחה עם המנכל והסמנכל ומתן תובנות והמלצות מיידיות – כך הלקוח יכול לבחון את התאמת המודל אליו ולקבל ברמה המיידית ערך מוסף איו יכול לפעול.
  2. אבחון מעמיק – האבחון מסתיים חודש מיום ההתנעה עם דוח אבחון מלא והמלצות שהופכות לתכנית עבודה.

עוד מאמרים בנושא...

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
פרסומי השבוע

פרסומי השבוע – 24 אפריל 2024

פרסומי השבוע מאמרים קשורים לנושא. שעון קיץ 2024: מתי מזיזים את השעון? כל התשובות לקראת המעבר – פורסם באתר ישראל היום בסוף השבוע הבא ישראל עוברת לשעון קיץ, כל מה שצריך לדעת לקראת המעבר • בדקנו מה בכלל הביא להחלטה להחליף… משאבי אנוש – בניית

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
ייעוץ לעסקים

מודלים לאבחון אסטרטגי

האם אתה בעל עסק או איש שיווק המעוניין להשיג יתרון בשוק התחרותי של היום? אם כן, הגעתם למקום הנכון. במאמר זה נחקור את העולם המרתק של אבחון אסטרטגי בשיווק ובסביבה התחרותית. אנו נחשוף מודלים רבי עוצמה שיכולים לעזור לך להעריך ולהבין את הנוף העסקי שלך

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
ייעוץ עסקי

מודל הקנבס (Business Model Canvas)

בנוף ההולך ומתפתח של פיתוח עסקי, בסיס איתן וחזון ברור הם חיוניים להשגת הצלחה. אבל איך אתה יכול להבטיח שהמודל העסקי שלך חזק מספיק כדי לעמוד באתגרים של השוק של היום? הכנסו אל אלכסנדר אוסטרוולדר, המוח מאחורי קנבס המודל העסקי המהפכני. The Business Model Canvas, שפותח

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
ייעוץ עסקי

תרבות ארגונית – מדדי KPI

לפני שנצלול לעולם של מדדי KPI ומדדים, חשוב שתהיה לנו הבנה ברורה של מה הם ולמה הם חשובים. מדדי ביצועים מפתח, או KPI, הם מדדים ניתנים לכימות המסייעים לעסקים לעקוב אחר ההתקדמות שלהם לקראת השגת יעדים ספציפיים. אינדיקטורים אלו מספקים תובנות חשובות לגבי הביצועים והיעילות

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
משאבי אנוש

מיומנויות מנהלי משאבי אנוש

כמנהל משאבי אנוש, חיוני להיות בעל חשיבה אסטרטגית בכל הנוגע לניהול משאבי אנוש. זה כרוך בהתאמה של יוזמות משאבי אנוש עם היעדים הארגוניים הכוללים. על ידי הבנת האסטרטגיה והכיוון העסקי, תוכל לפתח אסטרטגיות משאבי אנוש התומכות בהשגת יעדים אלו.כדי לפתח חוש אסטרטגי לניהול משאבי אנוש,

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
משאבי אנוש

משאבי אנוש – בניית תרבות ארגונית עמידה

לפני שצוללים לתוך המורכבות של בניית תרבות ארגונית בת קיימא, חשוב להגדיר תחילה מה זה אומר בדיוק. תרבות ארגונית בת קיימא היא תרבות הבנויה על בסיס של ערכים, אמונות והתנהגויות משותפים התואמים את המשימה והיעדים של החברה. זוהי סביבה שבה עובדים מרגישים מוסמכים להביא את

קרא עוד »
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה