רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

דף הבית » בלוג » איך להתנהל מול רואה החשבון ושאר יועצים

קטגוריות
ארכיונים
דצמבר 2024
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
פתרונות אפקטיביים

איך להתנהל מול רואה החשבון ושאר יועצים

מהי מטרת הדו"ח השנתי? איך להתנהל מול רואה החשבון וכיצד להכין נכון את החומרים.

​כאשר בעלי עסקים נשאלים מה מטרת הדו"ח השנתי, התשובה מגיעה מהר ובביטחון – הדו"ח מיועד למס הכנסה. זו טעות – הדו"ח מיועד לכם בעלי העסק, וגם לבסוף לשלטונות, אבל קודם לכל לכם.
הדו"ח מהווה למעשה צילום של מצבכם העדכני, הרווחתם? הפסדתם? מצבת ההלוואות שלכם השתנתה? המכירות גדלו או קטנו בין השנים? הרווחיות השתנתה? יתרת לקוחות עלתה?
לכן אם, למשל, אתם מגישים דו"ח שנתי בסמוך לתום השנה הבאה, פספסתם ובגדול. נכון שהמייצג שלכם אצל שלטונות המס אמר שיש לו ארכה להגיש את הדו"ח, אז מה?! מכם הוא לא יקבל אורכה, אתם רוצים את הדו"ח מהר ככל האפשר, ואז לאחר שקראתם והטמעתם, אתם מגיעים אל רואה החשבון לחתימה על הדו"ח. זאת עומדת להיות ישיבה ארוכה ככל שיידרש.
רואה החשבון הוא היועץ העסקי שלכם, הוא עוד ראש, שותף לחשיבה ולניהול העסק ופיתוחו העתידי.

הכנת חומר בצורה שוטפת למי שמנהל את חשבונותיכם

בעלי עסקים רבים נוהגים לזרוק מסמכים וחשבונות בשקית (שקית הפלא?), ולהגיד לעצמם ולאחרים – "זה למנהל חשבונות/רואה חשבונות". זו דרך שגויה. לפני שמעבירים את הנייר יש ללמוד אותו ולהכיר במה מדובר, אם לא מבינים, יש להתייעץ. אין לזרוק בעיות הלאה, הם לא תיפתרנה בשום מקום אחר, בתוך אותה שקית נמצאים דפי בנק עם חיובי ריבית שעליכם לבדוק מול הבנק, וחשבוניות ספקים (בדקתם שהסחורה התקבלה? המחיר נכון?) שקית הפלא היא סתם שקית ניר שלא פותרת בעיות.

תדירות הפגישות עם  מי שמנהל את חשבונותיכם

מידי חודש תערך פגישת עבודה שוטפת עם רואה החשבון של העסק. ביטול של הפגישה לא בא בחשבון, אתם הלקוח הכי חשוב. לפני הפגישה יש לדאוג לקבלת דו"חות כספים מעודכנים עד לאותו יום. הרווח הנוסף מכך יהיה שבכך תקיימו אילוץ על עדכון חשבונותיכם במהירות ולא תחכו לכל מיני מועדים סתמיים שתואמים את לוח הזמנים של מנהל החשבונות שלכם. לאחר קבלת הדו"ח  ולפני קיום הפגישה יש להכין נייר אשר יהווה בסיס לסדר היום. תוספות על הסעיפים בפגישה עצמה אפשריות בזמן הפגישה, אך שימו לב שכל נקודה שהכנתם תעלה לדיון.

מה יעלה לדיון בפגישה

בפגישה נבקש עדכוני חקיקה בכלל ובנושאי עבודה, מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי, האם יש שינוי בדיני עבודה למשל, וכו'. נדגום מעת לעת נושא אחד שמתנהל במערכת הנהלת החשבונות, ובבקשה לא להתמקד רק בהוצאות, נכון יהיה לעבור על כרטיסי חייבים וזכאים ולראות את גילם של היתרות, האם אנחנו מאחרים בתשלום לספקים? האם לקוחות מפגרים בתשלום ? מה נכון יהיה לעשות?

מלאי

אחת הפגישות עם רואה החשבון תבחן את נושא המלאי (גם ספירת המלאי היא לא למס הכנסה, אלא קודם כל עבורכם). מעבר על פריטים וסיווג מלאי איטי או מת לפי מידת תנועתם, לעניין זה מומלץ מאוד לעבור לספירה רוטציונית/מתמדת שמשמעה מידי יום דוגמים מספר פריטים אותם סופרים ובודקים מול הכמות שמופיעה במחשב, הדבר יכול לחסוך לנו את השבתת העסק לצורכי ספירה בסוף שנה, כמו כן יגביר את אמינות המלאי בצורה שוטפת.

ניתוח דו"חות כספים

מאוד נכון יהיה לבצע עם רואה החשבון השוואת דו"חות  לשנים קודמות, ולחודשים קודמים באותה שנה. כמו כן השוואה לעסקים דומים בענף על מנת שנוכל לשפוט את איכות הביצועים של העסק שלנו.

מעגלים חברתיים

יצירת קשר עם לקוחות אחרים של רואה החשבון לשם הצעת שרותיכם הטובים. רואה החשבון יוכל להמליץ עליכם ובאותה מידה ימליץ על לקוחות אחרים שלו בפניכם.

נושאים מיוחדים שיעלו בפגישה

התייעצות כלכלית במקרה של כניסה לפרויקטים חדשים, התייעצות במקרה של הוצאות חריגות, התייעצות לפני השקעות גדולות, כמו במקרה של החלפת רכבים – בחינת החלופות – מימון עצמי, חיצוני, ליסינג וכו'.
בניה משותפת עם רואה החשבון של תחזית תזרים מזומנים, שינוהל בפועל על ידיכם, ויתאים לאופי הפעילות שלכם.
נשאל ונתייעץ איזה דברים חכמים ראה ונתקל בשטחים אחרים, בעסקים אחרים, וניתן לאמץ גם לעסק שלנו.

סיכום

כל מה שהזכרנו לעיל יבוצע בשינויים המתחייבים מול רואה החשבון, יועץ המס, מנהל החשבונות, סוכן הביטוח, וכל מי שנמצא איתנו בקשרי עבודה שוטפים. נזכור תמיד, כל אלו שהוזכרו לעיל יהיו שותפים נאמנים להצלחתכם, ואני סמוך ובטוח שהם הם יתרמו בחפץ לב להצלחתכם במידה ותבקשו.

מאמר מאת: משה הדס, רואה חשבון, יועץ עסקי ופיננסי. מרצה​ במאגר המומחים של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים.

עוד מאמרים בנושא...

פתרונות אפקטיביים
דירקטוריון

תפקידו של יו"ר הדירקטוריון: איך מנהיגים מועצת מנהלים?

תפקיד יו"ר הדירקטוריון הוא מהחשובים והמשמעותיים ביותר בכל ארגון, שכן הוא משמש כמנהיג מועצת המנהלים ומכוון את דרכה של החברה לעבר הצלחה. יו"ר הדירקטוריון מחזיק בתפקיד ייחודי המשלב סמכות, אחריות והשפעה אסטרטגית. התפקיד דורש איזון עדין בין הנהגת מועצת המנהלים, שיתוף פעולה עם ההנהלה והובלת

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
דירקטוריון

ניהול קונפליקטים בדירקטוריון: איך לשמור על דיון מקצועי?

מבוא דירקטוריון הוא גוף מנהיגותי קריטי המכתיב את המדיניות והכיוון האסטרטגי של כל ארגון. עם זאת, השונות בין הדירקטורים, השפעות אישיות ומקצועיות, ותהליכי קבלת החלטות מורכבים עלולים להוביל לקונפליקטים בתוך מועצת המנהלים. במאמר זה נעמיק בדרכים לניהול קונפליקטים בדירקטוריון, נבחן את האתגרים המרכזיים הניצבים בפני

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
משאבי אנוש

משאבי אנוש ודאטה: שילוב בין אנשים, היסטוריה טכנולוגית ותובנות

בעידן שבו הדאטה הוא אחד המשאבים היקרים ביותר, מחלקות משאבי אנוש אינן יכולות להישאר מאחור. הפעלה בנתונים מאפשרים למנהלים לקבל החלטות בסיסיות, לשפר ביצועים ארגונים ולחזות מגמות עתידיות. פוסט זה יספק מבט מעמיק על האופן שבו דאטה משמשת לניהול כוח אדם , כלים דיגיטליים שמעצימים

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
מדריכים

ניהול והובלת צוותים: מדריך מעמיק לבניית הצלחה ארגונית

ניהול צוותים בארגונים מודרניים הוא אומנות מורכבת המחברת בין אנשים, תהליכים ותוצאות. בעולם שבו יש הצלחה עסקית תלויה בשיתוף פעולה, יצירתיות ומוטיבציה, מנהלים לא רק להיות מומחים בתחומם, אלא גם להוביל צוות בצורה מעצימה ומקצועית. פוסט זה יספק לכם כל מעשיים לבניית צוותים מנצחים ,

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
משאבי אנוש

פיתוח ארגוני והכשרות עובדים: המפתח להצלחה עסקית מתמשכת

הקדמה בסביבה העסקית הדינמית של ימינו, ארגונים לא רק ונהלים בקצב השינויים אלא גם להוביל את השוק בו הם פועלים. הכשרת עובדים אינו רק כלי להתאמת הידע המקצועי למצרכים המשתנים, אלא גם חלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה הארגונית. במאמר זה נעמיק בשאלה למה הכשרות עובדים הם

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
פתרונות רכש

בקרת הסכמים – כלי מרכזי לשיפור הארגון

מבוא בקרת הסכמים והתקשרויות בארגון היא פעילות חשובה לשמור על תפעולית, לשפר את תנאי ההסכמים ולחזק את הבקרה הכלכלית על פעילות הארגון. על ידי בדיקת שוטפת ואישור מחדש של הסכמים, הארגון יכול לזהות בעיות, לשפר את התנאים המסחריים ולוודא שהוא פועל בתנאים התחרותיים ביותר בשוק.

קרא עוד »
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק