כמנהלים מובילים בארגון אנחנו צריכים לאחוז ביכולת לא טריוויאלית היכולת לחיות בין החזון הגרנדיוזי לבין היכולת לייצר תוכנית עבודה פרקטית לצוותים השונים, שותפים ובעלי העניין שלנו.
היכולת לזוז על ציר הזמן ולדעת לחשוב אסטרטגיה ולבצע פרקטיקה היא תכונה קריטית בעבודה בארגון עם שותפים פנימיים, חיצוניים וצוותים בהובלתכם.
מצד אחד אנחנו צריכים לייצר את החזון האסטרטגי שאותו אנשים צריכים לדמיין, לחוש ולהאמין בו לאורך הדרך ומצד שני אנחנו צריכים לבחור את המשימות המדויקות ביותר שיתנו ערך ללקוחות שלנו בטווח הזמן המיידי יחד עם זאת ישרתו את האסטרטגיה ארוכת הטווח.
לטובת התהליך הנ״ל – קיימת פרדיגמת החשיבה של ״נוסחת ה 4X4״.
נוסחת ה- 4X4 היא כלי למנהל שמאפשר ליצור אסטרטגיה מדורגת המחברת את כלל הנקודות בארגון בדרגים השונים ומאפשרת למנהל לבחור בטווח זמן הרלוונטי שאותו הוא רוצה לייצר.
ולהלן הנוסחה:
- 4 ימים – הכאן ועכשיו – מה המשימות הקריטיות לביצוע ב 4 ימים הקרובים? אלו משימות הברורות ביותר לצוות ואנו כמנהלים צריכים להכיר אותן ברמה המספקת כדי לייצר ערך כמה שיותר מהיר ללקוחות שלנו.
- 4 שבועות – העתיד הנראה לעין – צוותי עבודה מחפשים ודאות קרובה. אף דרג עבודה לא רוצה להיות חסר מעש. המשימות והיעדים במסגרת 4 השבועות הבאים הם המדרגה הטקטית הבאה, מעט פחות ברורות מהמדרגה הקודמת אך מאפשרות עתיד ברור לצוות.
- 4 חודשים – היעד לשלישון הבא – לפי מחקרים שונים, תקופה של 4 חודשים היא תקופת זמן שהאדם הממוצע אין יכול לכמת אותה בפרספקטיבה מדויקת. היא מייצגת תקופת זמן עתידית, ״שנגיע אליהם יהיה בסדר״ ובה אנחנו צריכים לטשטש עוד יותר את הוודאות אך עם תובנות מוגדרות שמאפשרות לנו להניח הנחות רחבות על צוותי העבודה, היעדים והמוצרים השונים. בתקופה של 4 חודשים אנחנו צריכים לייצר קפיצה משמעותית ביעדים ולבצע טרנספורמציה למדרגה הבאה המשמעותית של המחלקה/מוצר/צוות שמספקת ערך משמעותי ללקוחות.
- 4 שנים – החזון האוטופי – 4 שנים זה סדר גודל של מעבר של תקופת חיים משמעותית של האדם הממוצע (תקופת התיכון, תקופת הצבא, תואר ראשון) בכל 4 שנים אנחנו מבצעים קפיצה לא לינארית במסלול החיים שלנו (בדרך כלל) כפי שאנחנו יודעים לדמיין מה נרצה שיקרה בעוד 4 שנים ואף אדם לא יכול להבטיח שאכן זה מה שיקרה בדרך כך גם עם החזון שלנו. בהסתכלות של 4 שנים אנו נדרשים לייצר תפיסה חזונית עם קווי אסטרטגיה ברורים שהיא נמצאת במרחב הדמיון אך כל בר דעת שמכיר את עיסוקנו יכול להבין מדוע אנחנו שואפים לכיוון זה. במקרים רבים, נהוג להתחיל מהחזון ה4 שנים קדימה וממנו לגזור את שאר תקופות הזמנים של הנוסחה וכך ליצור תוכנית עבודה רב שנתית מסונכרנת עם כיוון ברור שניתן להתחבר אליו בכל דרג עבודה.
אני מזמין אתכם לנסות ולייצר את ״נוסחת 4X4״ שלכם, לשייף את החזון, לייצר ודאות לדרגים שונים ולאפשר לכם לפרוק את המחשבות, לחיות בנוחות על ציר הזמן ואיתו לייצר תוכנית עבודה פרקטית שפוגשת יעדים ברורים לצוות, בעלי העניין, שותפים לקוחות ומעל הכל לכם – המנהלים המובילים בארגון.
עוד מבית מומחי פתרונות אפקטיביים…
- ייפוי כוח מתמשך כי חובה לדאוג לעתיד
- בנייה והתאמה של מערך השכר והתמריצים
- השיטה המדויקת לניהול עובדים שתגדיל את הרווחים בארגון
- גלו את אחד הסודות היעילים ביותר להגשמת יעדי העסק שלכם
- ליסינג
- ליסינג - שווי רכב
- סגנונות תקשורת - להתקשר ולהשפיע
- דווקא עכשיו – מתמקדים בהגדלת המכירות ושיפור הרווחיות
- למה חובה לבצע אבחון ארגוני אחת לשנה כל שנה?
- המומחים של פתרונות אפקטיביים
ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי המאפשר לכל אדם בגיר (מעל גיל 18), לקבוע כיצד ועל ידי מי יטופלו ענייניו...
על פי העיקרון הפיטרי (לורנס ג'יי פיטר וריימונד האל) כל עובד מוצלח יקודם בתפקידו לאור הצלחתו, עד אשר יתקבע...
לפני שנים, בתחילת דרכי בעולם המנכ”לות, הביקורת שהופנתה כלפיי (ובצדק) הייתה שאני לא תמיד מזהה חולשות של...
במהלך יותר מ- 18 שנות פעילות, הבנו שכמו בחיי היום-יום, גם עולם הניהול מתחלק לשניים: יש מנהלים ששורדים...
ליסינג תפעולי הינה שיטת חכירה של רכבים בכמות משתנה, החל מרכב בודד ועד לצי של אלפי רכבים לחברה. המשך…
תקנות מס הכנסה (שווי השימוש ברכב), התשמ"ז-1987 המשך…
עיקרון ההשפעה – לעקוב ולהוביל בכל ארגון ישנם תפקידים רבים אשר נדרשים להשפיע על אחרים ולהוביל אותם דרך...
תמונת המצב צינור החמצן המרכזי של כל ארגון הוא היכולת שלו למכור את השירות שהוא מציע ואת מוצריו. המשך…
אבחון ארגוני אבחון ארגוני הוא צילום תמונת מצב ארגונית שמאפשרת למקבלי ההחלטות להבין ולזהות תהליכים מרכזיים...
עולם העסקים הינו קשוח ותובעני וזאת נוכח התחרות המתמדת על נתח שוק והרחבת קהל הלקוחות. אחד המפתחות לצמיחה...
מאמרים קשורים לנושא.