הפחתה משמעותית בגובה הארנונה אותה אתם משלמים כבעלי עסקים יכולה לתרום באופן משמעותי לא רק להצלחתו הכלכלית של בית העסק, אלא גם לצורך התאמה מדויקת של גובה הארנונה אשר לעיתים מחושבת שלא כשורה.
כיצד ניתן להפחית את גובה הארנונה? על כך ועוד – במאמר הבא.
הפחתה בתשלום מיסים עירונים: מאיפה מתחילים?
המיסים העירונים אותם משלמים בעלי עסקים נאמדים במיליוני שקלים מדי שנה, כאשר גובה הארנונה משתנה בהתאם לתחום הפעילות.
כידוע, במרכז הארץ ובייחוד בעיר תל אביב גובה הארנונה נחשב ליקר בישראל, והוא מהווה הוצאה משמעותית אשר מכבידה מאוד על בעלי עסקים.
ישנם לא מעט מקרים בהם בעלי עסקים משלמים ארנונה גבוהה יותר מכפי שהיו אמורים לשלם, וזאת כתוצאה מטעות בחישוב שטח הנכס, אזור, השימוש ותחום העיסוק וכן סוג המבנה בו מצוי הנכס. מדובר בארבעה פרמטרים אשר קובעים את גובה הארנונה, ולכן חשוב מאוד ליצור קשר עם חברה מקצועית אשר מתמחה בבדיקת תשלום הארנונה לצורך התמקחות עם הרשות המקומית לגבי גובה התשלום, ולעיתים גם קבלת החזר כספי אשר ניתן באמצעות ערכאות משפטיות, לאור תשלום ארנונה שגוי.
קבלת ייעוץ מקצועי לצורך קבלת הטבות בארנונה
בנוסף, בעלי עסקים יכולים לקבל זכאות להנחה בגובה הארנונה, בהתאם לפרמטרים שונים. משום כך, ליווי מטעם חברה מקצועית אשר מתמחה בתחום הינה חיונית לכל בית עסק אשר חותר לטובת חסכון בארנונה אשר עשוי במקרים מסוימים להגיע לאלפי שקלים ואף יותר מכך, בהתאם לפטור מתשלום ארנונה או הנחה, לאור השקעה כספית בשיפוץ לדוגמא.
בנוסף, יש לקחת בחשבון כי הרשות המקומית עשויה לשלוח מכתב דרישת תשלום רטרואקטיבי בגובה אלפי שקלים, בשל טעות שומה. מדובר בעלויות כספיות אשר יכולות להגיע לסכומים של עשרות אלפי שקלים ויותר, אולם רבים מבעלי העסקים אינם מודעים לעובדה כי תשלום רטרו ניתן לדחות או לבטל, בשל מגוון סיבות.
חסכון בארנונה – נתיב כלכלי בטוח לעסק
חסכון בארנונה יאפשר לכם כבעלי עסקים לשלם בדיוק את הסכום המדויק, ולכן מומלץ לבצע איסוף מסמכים רלוונטיים לצורך תהליך בקרה וחסכון.
עוד מאמרים בנושא…

AI ו-HR – איך בינה מלאכותית משנה את חוקי המשחק בניהול עובדים – חלק ראשון
מבוא בעשור האחרון, תחום משאבי אנוש עבר שינויים מהותיים בעקבות כניסת טכנולוגיות חדשות וכלים דיגיטליים מתקדמים. ארגונים כיום נדרשים להתמודד עם תחרות גוברת בשווקים, עם מורכבות בכל הקשור לניהול הון אנושי, ועם הצורך לייעל תהליכים כדי להישאר רלוונטיים. במקביל, עלייתן של מערכות בינה מלאכותית (AI)

השיטה לחיסכון בארגונים: כך תייעלו עלויות בלי לפגוע בפעילות
מבוא במציאות העסקית הדינמית של ימינו, ארגונים מחפשים דרכים חכמות להתייעלות תקציבית מבלי לפגוע באיכות השירות או התפוקות העסקיות. אחת הדרכים היעילות להשיג זאת היא באמצעות חיסכון בעלויות בתחומי תפעול ומנהלה שאינם בליבת העשייה של הארגון. בעזרת ניתוח מקצועי, בקרה שיטתית ויישום שיטת COST EFFECTIVE,

לא רק שיווק, שליחות: סיפור אהבה לרגל יום המעשים הטובים
לקוח של קבוצת דובדבני , בחורה אחת, זר כלה, ומהלך שכבש את הרשתלרגל יום המעשים הטובים שיחול ב־25 במרץ 2025, החלטנו לשתף סיפור יוצא דופן – לא רק על שיווק אפקטיבי, אלא על יוזמה, ערכים ואהבה. אסף נבון, שליח בנשמה, לקוח של פתרונות אפקטיביים ובעל

המומחים של פתרונות אפקטיביים בנושא מדיה ופרסום
מבוא בעידן הדיגיטלי, עסקים מוציאים סכומים משמעותיים על פרסום במדיות שונות – טלוויזיה, רדיו, שלטי חוצות, פרסום ממומן בגוגל ובפייסבוק, שיווק באמצעות תוכן, ואפילו משפיענים. הבעיה העיקרית היא שלא תמיד יש בקרה אפקטיבית על התקציב, ולעיתים ההחזר על ההשקעה (ROI) אינו מצדיק את ההוצאה. אז

המומחים של פתרונות אפקטיביים בנושא חיסכון בציוד ומיכון משרדי
ניהול ציוד ומיכון משרדי הוא אתגר משמעותי עבור כל ארגון, קטן כגדול. מכונות צילום, מדפסות, פקסים, חומרי מתכלה (כגון נייר, טונרים וראשי דיו), מערכות ארכיון וניהול מסמכים – כולם מצריכים הוצאות קבועות, ולעיתים קרובות בלתי מבוקרות. בעידן שבו השוק מציע מגוון פתרונות דיגיטליים, שימוש מושכל

המומחים של פתרונות אפקטיביים בנושא חיסכון בתחום בקרת שכר
מבוא בעולם הארגונים והתעסוקה, ניהול השכר והוצאות כוח האדם הוא אחד ההיבטים המשמעותיים ביותר המשפיעים על הרווחיות הכוללת של החברה. לא משנה אם אתם מנהלים חברת סטארטאפ קטנה או ארגון ותיק עם מאות עובדים ברגע שהשכר וההעסקה אינם מנוהלים כראוי, אתם עשויים לגלות שתקציבים גדולים
מאמרים קשורים לנושא.