הפחתה משמעותית בגובה הארנונה אותה אתם משלמים כבעלי עסקים יכולה לתרום באופן משמעותי לא רק להצלחתו הכלכלית של בית העסק, אלא גם לצורך התאמה מדויקת של גובה הארנונה אשר לעיתים מחושבת שלא כשורה.
כיצד ניתן להפחית את גובה הארנונה? על כך ועוד – במאמר הבא.
הפחתה בתשלום מיסים עירונים: מאיפה מתחילים?
המיסים העירונים אותם משלמים בעלי עסקים נאמדים במיליוני שקלים מדי שנה, כאשר גובה הארנונה משתנה בהתאם לתחום הפעילות.
כידוע, במרכז הארץ ובייחוד בעיר תל אביב גובה הארנונה נחשב ליקר בישראל, והוא מהווה הוצאה משמעותית אשר מכבידה מאוד על בעלי עסקים.
ישנם לא מעט מקרים בהם בעלי עסקים משלמים ארנונה גבוהה יותר מכפי שהיו אמורים לשלם, וזאת כתוצאה מטעות בחישוב שטח הנכס, אזור, השימוש ותחום העיסוק וכן סוג המבנה בו מצוי הנכס. מדובר בארבעה פרמטרים אשר קובעים את גובה הארנונה, ולכן חשוב מאוד ליצור קשר עם חברה מקצועית אשר מתמחה בבדיקת תשלום הארנונה לצורך התמקחות עם הרשות המקומית לגבי גובה התשלום, ולעיתים גם קבלת החזר כספי אשר ניתן באמצעות ערכאות משפטיות, לאור תשלום ארנונה שגוי.
קבלת ייעוץ מקצועי לצורך קבלת הטבות בארנונה
בנוסף, בעלי עסקים יכולים לקבל זכאות להנחה בגובה הארנונה, בהתאם לפרמטרים שונים. משום כך, ליווי מטעם חברה מקצועית אשר מתמחה בתחום הינה חיונית לכל בית עסק אשר חותר לטובת חסכון בארנונה אשר עשוי במקרים מסוימים להגיע לאלפי שקלים ואף יותר מכך, בהתאם לפטור מתשלום ארנונה או הנחה, לאור השקעה כספית בשיפוץ לדוגמא.
בנוסף, יש לקחת בחשבון כי הרשות המקומית עשויה לשלוח מכתב דרישת תשלום רטרואקטיבי בגובה אלפי שקלים, בשל טעות שומה. מדובר בעלויות כספיות אשר יכולות להגיע לסכומים של עשרות אלפי שקלים ויותר, אולם רבים מבעלי העסקים אינם מודעים לעובדה כי תשלום רטרו ניתן לדחות או לבטל, בשל מגוון סיבות.
חסכון בארנונה – נתיב כלכלי בטוח לעסק
חסכון בארנונה יאפשר לכם כבעלי עסקים לשלם בדיוק את הסכום המדויק, ולכן מומלץ לבצע איסוף מסמכים רלוונטיים לצורך תהליך בקרה וחסכון.
עוד מאמרים בנושא…
ניהול ספקים חכם ורכש דיגיטלי: כלים ושיטות לשיפור תהליכים
מבוא ניהול ספקים ורכש דיגיטלי הם תחומים קריטיים בניהול עסקי, במיוחד לאור הצורך בשקיפות, מעקב אחרי הוצאות, והתייעלות כלכלית. ניהול נכון של ספקים ושל תהליכי הרכש מאפשר לארגונים להפיק ערך מירבי מכל רכישה, להוזיל עלויות ולשמור על תנאי רכש מועדפים. בעידן הדיגיטלי, כלים מתקדמים מאפשרים
הפחתת עלויות שכר ומשאבי אנוש: גישה חסכונית לשימור פרודוקטיביות
מבוא בעידן הנוכחי, ניהול עלויות משאבי אנוש ושכר מהווה אתגר עבור ארגונים רבים, בייחוד בתקופות של אי-וודאות כלכלית. השאיפה היא לשמור על רמת פרודוקטיביות גבוהה תוך הפחתת עלויות, מה שמחייב חשיבה יצירתית וגמישות ארגונית. בעזרת מודלים חדשניים כמו עבודה היברידית, אאוטסורסינג ושימוש בפרילנסרים, ניתן להפחית
שיטות לאיחוד עלויות פרסום ושיווק בדיגיטל
מבוא הפרסום הדיגיטלי הוא כלי מרכזי לשיווק מוצרים ושירותים בעידן הדיגיטלי. עם ריבוי ערוצי הפרסום, ההשקעה יכולה להיות גבוהה, במיוחד עבור עסקים קטנים ובינוניים. אחת הדרכים לצמצם עלויות היא איחוד עלויות פרסום ושיווק בדיגיטל. איחוד זה מאפשר למקסם את החזר ההשקעה (ROI) באמצעות מינוף הכלים
משאבי אנוש – הערכה רציפה (Continuous Feedback)
מבוא הערכה רציפה, או Continuous Feedback, היא אחת המגמות המרכזיות והחשובות ביותר בתחום ניהול הביצועים בעידן הנוכחי. בניגוד לשיטות ההערכה המסורתיות שבהן מתקיימת הערכת ביצועים שנתית או חצי-שנתית, הערכה רציפה מתמקדת במתן משוב מיידי ושוטף לעובדים לאורך כל השנה. המטרה של שיטה זו היא להעניק
ניהול יעדים דינמי – OKRs (Objectives and Key Results): המדריך המלא
מבוא בעידן המודרני, ארגונים נדרשים להתאים את עצמם לשינויים מהירים בשוק, לדרישות הלקוחות, ולהתפתחות הטכנולוגיה. שיטות ניהול יעדים מסורתיות, שבהן מנהלים מגדירים מטרות שנתיות, הופכות לפחות רלוונטיות בארגונים שמתמודדים עם קצב השינויים הגובר. על רקע זה התפתחה שיטת OKRs (Objectives and Key Results), המתמקדת בניהול
משאבי אנוש – שיטות הערכה וביצועים בעידן החדש
הערכת ביצועי עובדים תמיד הייתה חלק קריטי בניהול משאבי אנוש, אך בעידן הנוכחי של דינמיות ושינויים מהירים, נדרשת גישה מתקדמת ומתמשכת יותר. המודלים המסורתיים להערכת ביצועים, שהתבססו על מפגשי משוב שנתיים, כבר אינם מספקים את המענה הנדרש לארגונים שמתמודדים עם צרכים משתנים של עובדים, לקוחות
מאמרים קשורים לנושא.