שוק העבודה היום דורש ממעסיקים לשלם בעבור הוצאות מזון והסעדה לעובדים, הן במסגרת יום העבודה או במסגרת כנסים ואירועים מטעם החברה.
מדובר בעלויות כספיות של אלפי שקלים מדי חודש, ולכן חשוב לייצר תהליך בקרה לצורך חיסכון. כיצד זה מתבצע? להלן הפרטים.
עלויות מזון והסעדה לבית עסק: עלויות של אלפי שקלים מדי חודש
מעסיקים אשר מעוניינים למשוך עובדים איכותיים ולשמר אותם לאורך זמן מחויבים לחשוב על פתרונות יצירתיים, כאשר אחד מהפתרונות הטובים ביותר הוא ללא ספק שירותי הסעדה בתוך בית העסק.
למעשה, מדובר בשירות אשר הוא בגדר חובה לעובדים אשר שוהים זמן רב במסגרת העבודה, ולכן ניתן לראות כיצד יותר ויותר עסקים וחברות מחליטים לבנות בתוך המשרדים חדרי אוכל מסובסדים לעובדים.
על מנת לתפעל את חדר האוכל או לאפשר לעובדים להזמין אוכל מבחוץ נדרשת השקעה כספית של אלפי ולעיתים עשרות אלפי שקלים מדי חודש, תלוי במספר העובדים ובהיקף האספקה.
כיצד ניתן להוזיל את עלויות הקייטרינג והסעדה לעובדים?
חיסכון בקייטרינג וכן חיסכון בהסעדה עצמית מהווים את אחת המטרות החשובות ביותר בעבור כל עסק אשר משתמש בשירותי הסעדה וקייטרינג באופן קבוע.
על מנת לתפעל את העסק ולבחון את ההוצאות מומלץ ראשית כל לבצע השוואת מחירים בין הספקים השונים, וזאת בכדי לקבל בסופו של דבר הצעת מחיר אטרקטיבית אשר משקפת את מסגרת התקציב.
יתרה מכך, באמצעות חברה מקצועית ומובילה בתחום של פתרונות אפקטיביים לצורך בקרה וחיסכון ניתן לקבל מעטפת אשר כוללת בחינה מקצועית של הקבלות וחוזה ההתקשרות, לצורך בחינה האם אכן מדובר בעסקה משתלמת בעבור בית העסק, ובאילו תחומים ניתן להוזיל. ככל שהפעולה הזו תתבצע בהקדם האפשרי, כך תוכלו להתחיל בתהליך של בקרה ופיקוח אשר לא רק ישפר את העמדה שלכם כלפי ספקי שירות בתחום ההסעדה.
בעלי עסקים אשר קיבלו את השירות דרך חברות מקצועיות דיווחו על חיסכון של עשרות אחוזים, ולכן מדובר בנדבך משמעותי אשר יכול לסייע באופן ניכר לא רק לטובת ולרווחת העובדים אלא גם לשיפור התנאים בתהליך מו"מ לחתימת חוזה.

האם מיקור חוץ מתאים לכל סוג עסק?
הצצה מאחורי הקלעים מיקור חוץ הוא פתרון שמושך יותר ויותר עסקים בזכות ההבטחה לחיסכון, גמישות וגישה למומחים. אבל האם הוא מתאים לכל עסק? לא תמיד. התשובה תלויה בפרמטרים כמו אופי התחום, רמת הסודיות, משך הפעילות, הצרכים התפעוליים – ובעיקר בגישה של ההנהלה. בעוד שיש

טעויות נפוצות במיקור חוץ ואיך להימנע מהן
מגדירים ציפיות – חוסכים אכזבות אחת הטעויות הכי שכיחות בתחום מיקור החוץ היא חוסר בהירות בהסכמים, בהגדרת יעדים ובלוחות זמנים. עסקים רבים פונים לשירותי מיקור חוץ במטרה לחסוך בעלויות ולקבל שירות איכותי, אך לא מקדישים מספיק תשומת לב לניסוח מדויק של הדרישות והציפיות מהספק.

אומנות המיקור החוץ – למה לשכור שכירים אם אפשר לצמוח עם שותפים
מבוא: בעולם העסקי המודרני, ארגונים מחפשים דרכים יצירתיות לשמור על גמישות, לחסוך משאבים ולנצח בתחרות הקשה. אחת השיטות הבולטות להשגת מטרות אלה היא מיקור חוץ (Outsourcing). בעוד שבעבר מיקור חוץ נתפש כפתרון זמני לחברות גדולות בלבד, הרי שכיום יותר ויותר עסקים – קטנים, בינוניים וגדולים

שיטת 70/30 לניהול משאבים: כיצד לתעדף השקעות מול קיצוצים באופן אפקטיבי
מבוא בעשור האחרון מתמודדים מנכ״לים ומנהלי כספים עם לחץ כפול: מצד אחד הצורך להגדיל הכנסות באמצעות השקעות בחדשנות, ומצד אחר דרישה מתמדת לצמצום הוצאות תפעוליות לשם שמירה על רווחיות ותזרים חיובי. שיטת 70/30 מספקת מסגרת אסטרטגית גמישה לאיזון בין שני הכוחות הללו באמצעות כללי אצבע

חוק "הרווחים הכלואים והשוטפים" עבר: איך הוא ישפיע על החברה שלכם ב‑2025?
חוק "הרווחים הכלואים והשוטפים" (תיקון לפקודת מס הכנסה, תשפ"ה‑2024) נכנס לתוקף בראשית 2025 ומשנה את האופן שבו חברות פרטיות מתכננות חלוקת רווחים, מנהלות תזרים ומבצעות תכנון מס. החוק קובע מנגנון תמרוץ־אכיפה חדש: תשלום קנס שנתי על רווחים שלא חולקו או חלוקת דיבידנד בשיעור מופחת. מטרתו המרכזית היא

AI ו-HR – איך בינה מלאכותית משנה את חוקי המשחק בניהול עובדים – חלק שני
פרק 9: היבטים אתיים ורגולטוריים 9.1 שקיפות והגינות הטמעת בינה מלאכותית ו-AI בתהליכי HR מעלה סוגיות אתיות מורכבות. מערכות הלומדות באופן אוטונומי יכולות לייצר הטיות (Bias) ללא כוונה רעה, אך עם השלכות בעייתיות על גיוון, קידום ושוויון הזדמנויות. לכן, ארגונים מחויבים לייצר שקיפות בתהליכי העיבוד
מאמרים קשורים לנושא.