כל עסק חייב לחיסכון בהוצאות אנרגיה ומנהלו יכול לתכנן אותו עצמאית. יחד עם זאת, פנייה לייעוץ חיצוני עדיפה בגלל שהיועץ מסתכל על העסק ממבט חיצוני ויכול להציע החלטות נכונות עם שיקול קר.
הוא מכיר היטב את כל השוק ויודע היכן ניתן לקבל שירות טוב במחיר מוזל, ואלו אחדים מהיתרונות שכדאי לנצל. הוצאות האנרגיה משתנות מסוג עסק אחד למשנהו.
ההוצאות נחלקות להוצאות בתהליכי ייצור והן לרוב, ההוצאות הכבדות במפעל יצרני.
ההוצאות האחרות הן עבור ציי הרכב המשתמשים בשני סוגי דלקים עיקריים והם הסולר והבנזין, ומעט במכוניות מונעות גז. החיסכון בהוצאות תפעול הן בעלויות חשמל. כדאי להפעיל את המכונות בלילות כאשר התעריף מוזל. גם מעבר לאנרגיית הגז, חוסך כסף רב.

הוצאות ציי הרכב
הוצאות אלו משמעותיות מאוד בחברות בעלות ציי רכב גדולים אבל גם עסקים קטנים חייבים להתנהל בדרך החסכונית ביותר. היות וההוצאות הגדולות הינן עבור דלקים למכוניות הרי שניתן לערוך הסכמים עם אחת מחברות הדלק המובילות או חברות לאספקת דלקים, להתקין דלקנים ולקבל הנחות משמעותיות.
רבים מהספקים עובדים עם תחנות של מרבית החברות. בשיטה זאת יש לחברה שליטה ובקרה על ההוצאות. היא מקבלת דיווח חודשי לכל החברה, ופרטני לגבי כל רכב. קביעת מועדי שטיפת רכבים מוגבלים יכולה להוזיל אף העלויות בנושא זה ובזבוז מיותר.
בחירת דגמי המכוניות
בחירה נכונה של דגמי המכוניות תגרום מראש לחיסכון צפוי בדלק. מדובר בעיקר על מכוניות היברידיות אשר הינן בעלי מנועי בנזין וחשמל במקביל. החיסכון במכוניות בקטגוריה כזאת בהוצאות עשוי להיות משמעותי ואפילו כשליש ביחס למכוניות המונעות אך ורק בבנזין.
יש יתרונות נוספים להיברידיות וגם מעט חסרונות והכדאיות חייבת להיעשות על פי שקלול פרמטרים שונים, ובין היתר: המרחקים שכל מכונית צפויה לעשות, מחירה, הוצאות התחזוקה ועוד. גם שימוש במכוניות מדגמים קטנים עשויה להוריד פלאים את הוצאות הדלק. בעסקים אשר עיקר פעילותם הינה עירונית – רכבים אלו אף מועדפים.
מומלץ לפנות לחברת "פתרונות אפקטיביים" אשר מומחיה מתמחים בייעוץ בנושאי חיסכון באנרגיה בפיננסים ועוד. הם יציעו תוכניות ייעול לכל סיטואציה.
עוד מאמרים בנושא...

מדדי הצלחה חדשים לעידן החדש
למה ROI ו-EBITDA לא מספיקים – אילו מדדים ארגונים מתקדמים באמת בודקים היום מבוא בעולם העסקי של היום, תחרות מהירה, לקוחות דיגיטליים ונתונים בשפע הופכים את המושג "הצלחה" למורכב ודינמי מאי פעם. מדדים מסורתיים כמו ROI (החזר על השקעה) ו-EBITDA (רווח לפני ריבית, מס, פחת

המנכ"ל כמאיץ רווחיות
איך לחבר בין חזון עסקי, ניתוח פיננסי ופעולות מדידות לטובת צמיחה מהירה מבוא במציאות עסקית משתנה, תחרותית ולעיתים כאוטית – המנכ"ל איננו רק מנהל. הוא מאיץ. מי שמחבר בין החזון הארגוני לבין הפעולות היומיומיות, בין המספרים על הדו"ח לבין מה שקורה באמת בשטח.בעידן שבו ניתוחים

אומנות הבחירה – איך לזהות ספק מיקור חוץ טוב
לא רק מחיר, אלא גם תרבות ארגונית מציאת ספק מיקור חוץ טוב דומה לדייט מוצלח – לא מספיק ללכת על היפה או על הזול ביותר. חשוב לבחון התאמה ערכית ותרבותית, ניסיון קודם, שיטות עבודה והמלצות מהימנות. ספק איכותי הוא כזה שלא רק מבצע משימות,

Offshore, Nearshore או Onshore – מה עדיף לארגון שלך?
זמן תגובה מול פערי תקשורת כאשר ארגון שוקל לעבור למודל של מיקור חוץ, אחת ההחלטות הקריטיות היא מיקום הספקים: האם לשכור צוות רחוק מעבר לים (Offshore), בסביבה גיאוגרפית קרובה (Nearshore), או בתוך אותה מדינה (Onshore)? כל מודל מביא איתו יתרונות ואתגרים שונים, והבחירה ביניהם

האם מיקור חוץ מתאים לכל סוג עסק?
הצצה מאחורי הקלעים מיקור חוץ הוא פתרון שמושך יותר ויותר עסקים בזכות ההבטחה לחיסכון, גמישות וגישה למומחים. אבל האם הוא מתאים לכל עסק? לא תמיד. התשובה תלויה בפרמטרים כמו אופי התחום, רמת הסודיות, משך הפעילות, הצרכים התפעוליים – ובעיקר בגישה של ההנהלה. בעוד שיש

טעויות נפוצות במיקור חוץ ואיך להימנע מהן
מגדירים ציפיות – חוסכים אכזבות אחת הטעויות הכי שכיחות בתחום מיקור החוץ היא חוסר בהירות בהסכמים, בהגדרת יעדים ובלוחות זמנים. עסקים רבים פונים לשירותי מיקור חוץ במטרה לחסוך בעלויות ולקבל שירות איכותי, אך לא מקדישים מספיק תשומת לב לניסוח מדויק של הדרישות והציפיות מהספק.
מאמרים קשורים לנושא.