פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

קטגוריות
ארכיונים
מרץ 2024
אבגדהוש
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

חברה בהליכי פירוק חויבה להחזיר 224,000 ש' – ביצעה "העדפת נושים אסורה"

עסקה מפוקפקת בין 3 חברות שבמרכזה המחאה על סך 224 אלף שקל עוררה את חשדו של המנהל

המיוחד שדרש מבית המשפט להורות על החזרת הכספים לקופת הפירוק של אחת מהן, הנמצאת בהליכי פירוק. השופט הסכים לדרישתו.

לפני מספר ימים השופט אלכסנדר רון מבית המשפט המחוזי בירושלים חייב את חברת "צומת ברזל לבניין" להחזיר לקופת המנהל המיוחד של חברת "אודר" הנמצאת בהליכי פירוק, סכום של כרבע מיליון שקל. הוא קבע כי החברה ביצעה "העדפת נושים אסורה", ובכך פעלה שלא כדין.

חברת "אודר" התקשה עם חברת "בוני בניין" בהסכם לביצוען של עבודות שונות. את חומרי הבניין לעבודות סיפקה צומת ברזל לחברת אודר.

בשלב מסוים אודר נכנסה לקשיים כלכליים, ושיקים שנתנה לחברת צומת לא כובדו. לכן צומת הודיעה לה שהיא מפסיקה את אספקת הסחורה אליה. מנהל מחברת בוני בניין פנה אל מנהל מחברת צומת והתחייב לשלם את כל החובות של אודר. המנהל אף ביקש ממנהלה של צומת שמטעמים בירוקרטיים ימשיך להוציא חשבוניות על שם חברת אודר. וכך נעשה.

במאי 2016, חברת אודר התחייבה להעביר את כל הזכויות והכספים שהיא אמורה לקבל מבוני בניין לטובת חברת צומת ברזל – מהלך המכונה בעגה המשפטית "המחאת זכות". ההמחאה נחתמה על סך 224,000 שקל – בדיוק סכום הסחורה שקנתה אודר מצומת.

יממה אחת לאחר מכן, ביקשה החברה (אודר) הקפאת הליכים. בית המפשט נעתר, והחברה הועברה להליכי פירוק.

מכאן הבקשה של המנהל המיוחד להחזיר את הכסף לקופת הפירוק. המנהל טען כי העסקה מהווה "העדפת נושים אסורה", כיוון שבוצעה יום לפני הבקשה להקפאת ההליכים, ומפלה בין צומת לבין נושים אחרים.

לא מהלך עסקים רגיל

השופט רון הזכיר כי פקודת פשיטת הרגל מאפשרת לעקוב רטרואקטיבית אחר העברות כספים עד שלושה חדשים מיום תחילת הליכי הפירוק. במילותיו של השופט, משנפתחו הליכי חדלות פירעון, הרי שהם "מקרינים לאחור" על פעולות שהתבצעו בחברה במשך שלושת החודשים שקדמו להליכים אלה.

לגופו של עניין, השופט העיר שאינו מתפלא שהעד המרכזי מטעם בוני בניין לא זומן לעדות, ושכל הנסיבות שפורטו מתיישבות במובהק עם העדפת נושים. ראשית, השופט ציין כי קיימת סמיכות זמנים בין חתימת ההסכם בין הצדדים לבין הגשת הבקשה להקפאת החברה – יום למחרת.

שנית, השופט השתכנע שהתנהלות הצדדים אינה דרך ההתנהלות של חברות במהלך עסקים רגיל. "פשיטא, שבמהלך עסקים רגיל, צריכים היינו לראות נגד עינינו התקשרות ישירה בין המשיבה למזמינה ולא המחאת זכות שכזו המתייחסת לתמורה בעד סחורה שכבר סופקה", כתב השופט.

השופט אף הזכיר שמי שהוביל למצב הנוכחי, בחתימתו על המחאת הזכות, ולאחר שהחברה שבבעלותו ובניהולו לא עמדה בהתחייבויותיה, היה מנהל החברה שבפירוק, והכל בידיעת הנושה (צומת ברזל).

כמו כן, השופט קבע כי קיימים "דברים נוספים" כגון שיקים חזרו, שמלמדים כי כבר מתחילת המקרה עלה החשש שחברת אודר בדרך לחדלות פירעון. לאחר מכן, התרחשה חתימת המחאת הזכות ורק בעקבותיה שילמה בוני בניין כספים לחברת צומת ברזל.

לאחר סיכומו המרתק, השופט פסק כי על חברת צומת ברזל לבניין להעביר את הסך של 224,000 שקל בתופסת הפרשי ריבית והצמדה, חזרה לקופת הפירוק.

לסיום, השופט גילה התחשבות כשקבע כי "כביטוי להבנתי את המצב אליו נקלעה חברת צומת ברזל לבניין אמנע ממתן צו להוצאות".

  • ב"כ המבקש: עו"ד אמיר פלמר
  • ב"כ המשיבה: עו"ד מוני עזורה

עו"ד דניאל ספרבי עוסק/ת ב- דיני תאגידים
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

פורסם באתר פסקדין

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
ייעוץ לעסקים

ליווי וייעוץ עסקי

האם אתה בעל עסק שמעוניין לקחת את החברה שלך לגבהים חדשים? האם אתה מוצא את עצמך מתמודד עם אתגרים ומחסומים שמעכבים את הצמיחה וההצלחה שלך? אם כן, אז הגעתם למקום

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
משאבי אנוש

משאבי אנוש – מקבץ טיפים לניהול העובדים בארגון

21 ינואר 2024 הדרכה וקידום עובדים בארגון ההדרכה והקידום של עובדים בארגון הם חלק מרכזי בניהול משאבי אנוש ובקידום פרודוקטיביות, מוטיבציה ושביעות… קרא עוד… 21 ינואר 2024 רווחת העובדים בארגון

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
משאבי אנוש

הדרכה וקידום עובדים בארגון

ההדרכה והקידום של עובדים בארגון הם חלק מרכזי בניהול משאבי אנוש ובקידום פרודוקטיביות, מוטיבציה ושביעות רצון בתפקידים. ההדרכה מספקת לעובדים את הידע, הכלים והמיומנויות הדרושים לביצוע מטרותיהם באופן יעיל, והקידום

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
משאבי אנוש

רווחת העובדים בארגון

רווחת העובדים היא צורת חשיבה ותחום בניהול משאבי אנוש שדוגלת בשילוב בין הרווחה הפיזית והרגשית של העובדים בארגון. התפקיד המרכזי של רווחת העובדים הוא יצירת סביבה עבודתית המקנה הכרה ותמיכה

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
משאבי אנוש

גיוס כוח אדם לארגון

תהליך הגיוס של כוח אדם לארגון הוא תהליך מרכזי בניהול משאבי אנוש. גיוס יעיל משפיע ישירות על איכות העובדים בארגון ועל הישגיו. הנה שלבים ופעולות שקשורים לתהליך הגיוס: הבנת צרכי העסק:

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
משאבי אנוש

משאבי אנוש – פיתוח וייעוץ ארגוני

פיתוח וייעוץ ארגוני הם תחומים מרכזיים בניהול השואפים לשדרג את היכולות והביצועים של הארגון. כל ארגון יכול להרגיש צורך בפיתוח וייעוץ במהלך התפתחותו, ויש להתמקד בכמה גורמים מרכזיים: הבנה

קרא עוד »
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק