כל עסק מקבל שירותים וסחורות מספקים ומנהל רישום ומעקב.
כאשר ספק מספק שירות לעסק הוא מגיש לו חשבונית המפרטת את מהות העסקה.
חשבונית זו כולל חישוב מע״מ, פירוט כזה או אחר של השירותים או הסחורה שסופקו, עלותם ומועד לתשלום.
כל עסק יכול להרוויח כאשר חשבוניות אלה נבדקות, מאומתות ונלקחות בחשבון בהוצאותיו של העסק.
אז מה צריך לבדוק כאשר רוצים לוודא שהחשבונית שהוגשה תקינה?
לפני הכל, יש לבדוק שהספק שהגיש את החשבונית הוא ספק מוכר לעסק. יש לבדוק את המוצרים או השירותים המתוארים בחשבונית ולוודא שהם תואמים להזמנה שבוצעה מהספק.

יש לוודא שהסכום הוא הסכום שהוסכם בין העסק לספק עבור השירות. יש לבדוק את התאריך שעל החשבונית. במידה והחשבונית אינה עומדת באחד מהקריטריונים האלה היא אינה תקינה ויש ליצור קשר עם הספק.
טיפול לא נכון בחשבונית עלול לגרום למשבר מול הספקים
כל טיפול בחשבונית שהוגשה על ידי ספק הוא תהליך רב שלבי אשר בסופו החשבונית מאושרת והספק מקבל תשלום על פי התנאים שנקבעו מראש.
כאשר המערכת אינה מתופעלת כיאות ובצורה עקבית ומסודרת, חשבוניות עלולות להישכח, להעלם לפני או אחרי שלב האישור, להיות קשות לאיתור וכו׳.
חלק מהאמינות והשמירה על עובדת שוטפת אל מול הספקים כוללת בתוכה עבודה נכונה עם חשבוניות, המאפשרת איתור מהיר של כל חשבונית והעברת מידע לגבי הסטטוס שלה, עמידה בזמנים שנקבעו מראש עבור תשלום ופניה מהירה במקרה הצורך כאשר חשבונית אינה תקינה.
אחסון, איתור וחתימה דיגיטלית
כל חשבונית ספקים צריכה להיות מתויקת ולהישמר אצל בעל העסק במשך 7 שנים. לכן בעלי עסקים חייבים לפנות מקום ומשאבים לאחסון החשבוניות ותיוקן באופן מסודר ושיטתי.
במידה וקיים ספק לגבי חשבונית מסוימת, החשבונית צריכה להיות מאופסנת כך שהיא זמינה לשליפה מהירה או להיות מאוחסנת באופן דיגיטלי.
כדי להקל על בעלי עסקים, יש אפשרות כיום להעלות חשבוניות למחשב ולהוסיף להן חתימה דיגיטלית.
חתימה דיגיטלית מחייבת את בעל העסק לשמור את החשבונית רק עד הגשת הדוח של אותה שנה.

המהפכה השקטה: כיצד ארגונים מפחיתים עלויות באמצעות קיימות?
מבוא בעידן שבו שינויי האקלים ומחסור במשאבים עומדים בראש סדר היום הגלובלי, ארגונים ניצבים בפני לחץ גובר לאמץ פרקטיקות מקיימות. מעבר לעמידה ברגולציות, צרכנים ומשקיעים מעדיפים יותר ויותר חברות המחויבות לשמירה על הסביבה. מאמר זה בוחן כיצד עסקים מבצעים מהפכה שקטה בפעילותם על ידי שילוב

איך בונים מודל תמחור שמקסים רווחים ולא מרחיק לקוחות? תובנות מהשטח
מבוא תמחור הוא אחד מאבני היסוד של כל עסק, בין אם מדובר בחברה גלובלית המספקת פתרונות SaaS (Software as a Service) ובין אם מדובר במפעל משפחתי קטן המייצר מוצרי בוטיק לשוק המקומי. קביעת מחיר המוצר או השירות משפיעה ישירות על רווחיות העסק, על יכולת התחרות

המומחים של פתרונות אפקטיביים בנושא חיסכון במיסים עירוניים – ארנונה והיטלי פיתוח לרשות המקומית
מבוא – חשיבות ניהול מושכל של מיסים עירוניים בארגונים ועסקים מיסים עירוניים מהווים הוצאה מהותית עבור מגוון עסקים וארגונים, ובכלל זה תשלומי ארנונה, היטלי פיתוח ואגרות מקומיות נוספות. ניהול מושכל של תחומים אלו יכול להביא לחיסכון משמעותי ולהפחתת החבות הכוללת מול הרשות המקומית. כאשר מדברים

המומחים של פתרונות אפקטיביים בנושא חיסכון בעלויות משטחים ואריזות
מבוא – חשיבות חיסכון בתחום האריזות והמשטחים לעסקים וארגונים בכל עסק שעוסק במכירה, ייצור או שילוח, עלויות האריזה והמשטחים מהוות מרכיב מהותי בתקציב התפעולי. שימוש בקרטונים, קופסאות, אריזות גמישות ופלסטיק, מדבקות ומשטחי עץ נדרש באופן יומיומי. עם זאת, לא פעם ניתן למצוא הוצאות מיותרות בשל

המומחים של פתרונות אפקטיבים בנושא פיננסים – עמלות בנקים, צ’קים ומיחזור הלוואות – מדריך מקיף
בעידן הכלכלי התחרותי של היום, עסקים וארגונים נדרשים לנהל את פעילותם הפיננסית בצורה מיטבית, תוך שמירה על שקיפות ועלויות נמוכות. ניהול נכון של עמלות בנקאיות, טיפול בצ’קים ומיחזור הלוואות הם כלים מרכזיים לשיפור ניהול התזרים, הפחתת עלויות ושיפור רווחיות העסק. מאמר זה מציג סקירה מעמיקה

המומחים של פתרונות אפקטיביים – חיסכון וניהול הוצאות בכל תחומי הארגון
מבוא – ניהול נכון להפחתת עלויות והגדלת הרווחיות בכל ארגון, ניהול חכם של ההוצאות תורם לשיפור הרווחיות תוך שמירה על איכות השירות והתפעול. תחומים כמו תקשורת, אנרגיה, תחבורה, שילוח בינלאומי, פיננסים ושירותי שמירה דורשים בקרה שוטפת ובחינת חלופות על מנת לצמצם עלויות. המומחים של פתרונות
מאמרים קשורים לנושא.