כל עסק חייב בשליטה ובקרה על הוצאותיו מאחר וזהו אחד המפתחות החשובים להצלחתו. הדבר נכון לכל תקופה. בהתחלת הדרך יש חשיבות לניצול כל הכספים להצעדת העסק קדימה, כאשר הוא מצליח אזי ניתן להקצות חלק מהרווחים לשכר, לדיווידנדים ועוד, אבל גם להשקעות.
בעת משברים כלכליים, יש לשמור על תזרים מזומנים מאוזן. כספים להשקעות ולהתנהלות שוטפת יכולים להגיע מהון עצמי, מהלוואות, מקבלת אשראי בבנק וכדומה.
הון עצמי, למשל, הוא פיתרון מועדף במרבית המקרים, אבל מה קורה, לדוגמא, כאשר הכסף הפרטי מושקע במוצר פיננסי המניב ריבית מעולה, ולעומת זאת? הריבית להלוואה זולה יותר? יועץ חיצוני יכול לייעץ במקרה וזה ואחרים נוספים. הוא מגיע ממקום מקצועי מאוד והייעוץ שלו חף מאמוציות שלכל בעל עסק יש כלפי ספקיו. וזהו יתרון משמעותי.
התנהלות מול בנקים וחברות אשראי
מסגרת אשראי בבנק עולה כסף רב המצטבר לאורך השנה. מומלץ להימנע ממנה אם הדבר אפשרי. במידה וחייבים אותה, אז כדאי לעשות סקר שווקים ולמצוא את הבנק בעל התנאים הטובים ביותר.
הוא הדין לגבי שימוש בכרטיסי אשראי לעסק אשר מחויבים בריבית עבור השימוש בכרטיס של העסק עצמו או ריבית אותה מחייבים על קבלת תשלום באשראי. אלו שני אלמנטים שונים שעלולים להצטבר לסכומים רבים. ניתן לנקוט בגישה של משא ומתן מול הגורמים הפיננסיים הללו, לנצל מבצעי הנחות וכדומה. יועץ עסקי מכיר את השוק לעומק ואת החברות הללו, ויכול לסייע בכך.
התאמות בנק
המונח הנ"ל מתייחס לבדיקות החייבות להיעשות של חיובים בבנק או בחברת האשראי לעומת ההוצאות בפועל. אלו חייבים להיות מותאמים כדי למנוע טעויות מצד החברות המחייבות או טעויות של עובדים בעסק.
התאמות בנק נערכות בעיקר על ידי הנהלת החשבונות של העסק כדי להציג דו"חות נכונים ומשקפים. אבל סריקה של המנהל האחראי חיונית לא פחות. הוא יכול לגלות הוצאות לא הכרחיות, חיובים החורגים מהתקציב שהוצע, וכן הלאה. לכן החשיבות היא לא רק במישור הטכני אלא גם התפעולי.
מומלץ לקבל שירות מחברת "פתרונות אפקטיביים" אשר מתמחה בייעוץ להקטנת הוצאות, וכפועל יוצא, להגדלת רווחים. מומחיה הינם בעלי מוניטין בתחום.
עוד מאמרים בנושא...
מאמר מס' 6 – KAIZEN – שיפור מתמיד
מבוא הגישה היפנית של "קייזן" (Kaizen), שמשמעותה המילולית היא "שיפור מתמיד" (קאי = שינוי, זן = טוב), מתייחסת לתפיסת עולם עסקית שממוקדת בשיפור מתמשך בכל תחומי החיים, בין אם מדובר בתהליכים עסקיים, בפעילות הייצור או באיכות חיי העובדים. המושג התפתח בתעשייה היפנית לאחר מלחמת העולם
מאמר מס' 5 – Six Sigma: השיטה לשיפור תהליכים והפחתת שגיאות בארגונים
מבוא Six Sigma היא מתודולוגיה ניהולית ושיטת שיפור תהליכים שנועדה להפחית פגמים, לשפר את האיכות ולייעל את התהליכים בארגונים. השיטה פותחה בשנות ה-80 על ידי חברת מוטורולה, ולאחר מכן אומצה והורחבה על ידי חברות גדולות כמו ג'נרל אלקטריק. מאז, הפכה Six Sigma לאחת השיטות המובילות
מאמר מס' 4 – שיטת Lean Management
בעולם שבו הסתגלות היא המפתח להישרדות, עסקים חייבים להתפתח כדי לשגשג בתוך הנוף המשתנה ללא הרף של התקדמות טכנולוגית, גלובליזציה והעדפות צרכנים דינמיות. כאשר גאות השינוי שוטפת את התעשיות, אימוץ מתודולוגיות חדשניות הופך לא רק לאופציה אלא הכרח עבור אלה השואפים להישאר בקדמת העקומה. גישה
מאמר מס' 3 – אוטומציה של תהליכים (RPA – Robotic Process Automation)
מבוא אוטומציה של תהליכים באמצעות רובוטים (RPA – Robotic Process Automation) היא טכנולוגיה שמאפשרת לארגונים לשפר את היעילות של תהליכי עבודה על ידי אוטומציה של משימות שחוזרות על עצמן. RPA משתמשת ברובוטים תוכנתיים המבצעים פעולות שמבוצעות בדרך כלל על ידי בני אדם, כמו עיבוד נתונים,
מאמר מס' 2 – שימוש ב-BPM (Business Process Management)
מבוא ניהול תהליכים עסקיים (BPM – Business Process Management) הוא גישה מתודולוגית המשמשת לשיפור וייעול תהליכי עבודה בארגונים. BPM מתמקד בניהול ושיפור תהליכים ארגוניים באמצעות טכנולוגיה, שיטות ניהול וכלים אוטומטיים. המטרה היא לייעל את הזרימה העסקית, להפחית עלויות, לשפר את איכות התהליכים ולהגביר את שביעות
מאמר מס' 1 – מיפוי תהליכים ארגוניים (Process Mapping)
מבוא מיפוי תהליכים ארגוניים (Process Mapping) הוא כלי מרכזי בניהול ושיפור תהליכי עבודה בארגונים. מדובר בשיטה המאפשרת לארגון להבין בצורה ויזואלית וברורה כיצד התהליכים מתבצעים, לזהות צווארי בקבוק, לזהות תהליכים לא יעילים, ולהוביל לשיפורים משמעותיים בתפעול. מיפוי תהליכים נותן תמונה מדויקת של מצב קיים, תומך
מאמרים קשורים לנושא.