כל עסק חייב בשליטה ובקרה על הוצאותיו מאחר וזהו אחד המפתחות החשובים להצלחתו. הדבר נכון לכל תקופה. בהתחלת הדרך יש חשיבות לניצול כל הכספים להצעדת העסק קדימה, כאשר הוא מצליח אזי ניתן להקצות חלק מהרווחים לשכר, לדיווידנדים ועוד, אבל גם להשקעות.
בעת משברים כלכליים, יש לשמור על תזרים מזומנים מאוזן. כספים להשקעות ולהתנהלות שוטפת יכולים להגיע מהון עצמי, מהלוואות, מקבלת אשראי בבנק וכדומה.
הון עצמי, למשל, הוא פיתרון מועדף במרבית המקרים, אבל מה קורה, לדוגמא, כאשר הכסף הפרטי מושקע במוצר פיננסי המניב ריבית מעולה, ולעומת זאת? הריבית להלוואה זולה יותר? יועץ חיצוני יכול לייעץ במקרה וזה ואחרים נוספים. הוא מגיע ממקום מקצועי מאוד והייעוץ שלו חף מאמוציות שלכל בעל עסק יש כלפי ספקיו. וזהו יתרון משמעותי.
התנהלות מול בנקים וחברות אשראי
מסגרת אשראי בבנק עולה כסף רב המצטבר לאורך השנה. מומלץ להימנע ממנה אם הדבר אפשרי. במידה וחייבים אותה, אז כדאי לעשות סקר שווקים ולמצוא את הבנק בעל התנאים הטובים ביותר.
הוא הדין לגבי שימוש בכרטיסי אשראי לעסק אשר מחויבים בריבית עבור השימוש בכרטיס של העסק עצמו או ריבית אותה מחייבים על קבלת תשלום באשראי. אלו שני אלמנטים שונים שעלולים להצטבר לסכומים רבים. ניתן לנקוט בגישה של משא ומתן מול הגורמים הפיננסיים הללו, לנצל מבצעי הנחות וכדומה. יועץ עסקי מכיר את השוק לעומק ואת החברות הללו, ויכול לסייע בכך.
התאמות בנק
המונח הנ"ל מתייחס לבדיקות החייבות להיעשות של חיובים בבנק או בחברת האשראי לעומת ההוצאות בפועל. אלו חייבים להיות מותאמים כדי למנוע טעויות מצד החברות המחייבות או טעויות של עובדים בעסק.
התאמות בנק נערכות בעיקר על ידי הנהלת החשבונות של העסק כדי להציג דו"חות נכונים ומשקפים. אבל סריקה של המנהל האחראי חיונית לא פחות. הוא יכול לגלות הוצאות לא הכרחיות, חיובים החורגים מהתקציב שהוצע, וכן הלאה. לכן החשיבות היא לא רק במישור הטכני אלא גם התפעולי.
מומלץ לקבל שירות מחברת "פתרונות אפקטיביים" אשר מתמחה בייעוץ להקטנת הוצאות, וכפועל יוצא, להגדלת רווחים. מומחיה הינם בעלי מוניטין בתחום.
עוד מאמרים בנושא...
ניהול ספקים חכם ורכש דיגיטלי: כלים ושיטות לשיפור תהליכים
מבוא ניהול ספקים ורכש דיגיטלי הם תחומים קריטיים בניהול עסקי, במיוחד לאור הצורך בשקיפות, מעקב אחרי הוצאות, והתייעלות כלכלית. ניהול נכון של ספקים ושל תהליכי הרכש מאפשר לארגונים להפיק ערך מירבי מכל רכישה, להוזיל עלויות ולשמור על תנאי רכש מועדפים. בעידן הדיגיטלי, כלים מתקדמים מאפשרים
הפחתת עלויות שכר ומשאבי אנוש: גישה חסכונית לשימור פרודוקטיביות
מבוא בעידן הנוכחי, ניהול עלויות משאבי אנוש ושכר מהווה אתגר עבור ארגונים רבים, בייחוד בתקופות של אי-וודאות כלכלית. השאיפה היא לשמור על רמת פרודוקטיביות גבוהה תוך הפחתת עלויות, מה שמחייב חשיבה יצירתית וגמישות ארגונית. בעזרת מודלים חדשניים כמו עבודה היברידית, אאוטסורסינג ושימוש בפרילנסרים, ניתן להפחית
שיטות לאיחוד עלויות פרסום ושיווק בדיגיטל
מבוא הפרסום הדיגיטלי הוא כלי מרכזי לשיווק מוצרים ושירותים בעידן הדיגיטלי. עם ריבוי ערוצי הפרסום, ההשקעה יכולה להיות גבוהה, במיוחד עבור עסקים קטנים ובינוניים. אחת הדרכים לצמצם עלויות היא איחוד עלויות פרסום ושיווק בדיגיטל. איחוד זה מאפשר למקסם את החזר ההשקעה (ROI) באמצעות מינוף הכלים
משאבי אנוש – הערכה רציפה (Continuous Feedback)
מבוא הערכה רציפה, או Continuous Feedback, היא אחת המגמות המרכזיות והחשובות ביותר בתחום ניהול הביצועים בעידן הנוכחי. בניגוד לשיטות ההערכה המסורתיות שבהן מתקיימת הערכת ביצועים שנתית או חצי-שנתית, הערכה רציפה מתמקדת במתן משוב מיידי ושוטף לעובדים לאורך כל השנה. המטרה של שיטה זו היא להעניק
ניהול יעדים דינמי – OKRs (Objectives and Key Results): המדריך המלא
מבוא בעידן המודרני, ארגונים נדרשים להתאים את עצמם לשינויים מהירים בשוק, לדרישות הלקוחות, ולהתפתחות הטכנולוגיה. שיטות ניהול יעדים מסורתיות, שבהן מנהלים מגדירים מטרות שנתיות, הופכות לפחות רלוונטיות בארגונים שמתמודדים עם קצב השינויים הגובר. על רקע זה התפתחה שיטת OKRs (Objectives and Key Results), המתמקדת בניהול
משאבי אנוש – שיטות הערכה וביצועים בעידן החדש
הערכת ביצועי עובדים תמיד הייתה חלק קריטי בניהול משאבי אנוש, אך בעידן הנוכחי של דינמיות ושינויים מהירים, נדרשת גישה מתקדמת ומתמשכת יותר. המודלים המסורתיים להערכת ביצועים, שהתבססו על מפגשי משוב שנתיים, כבר אינם מספקים את המענה הנדרש לארגונים שמתמודדים עם צרכים משתנים של עובדים, לקוחות
מאמרים קשורים לנושא.