כל עסק חייב בשליטה ובקרה על הוצאותיו מאחר וזהו אחד המפתחות החשובים להצלחתו. הדבר נכון לכל תקופה. בהתחלת הדרך יש חשיבות לניצול כל הכספים להצעדת העסק קדימה, כאשר הוא מצליח אזי ניתן להקצות חלק מהרווחים לשכר, לדיווידנדים ועוד, אבל גם להשקעות.
בעת משברים כלכליים, יש לשמור על תזרים מזומנים מאוזן. כספים להשקעות ולהתנהלות שוטפת יכולים להגיע מהון עצמי, מהלוואות, מקבלת אשראי בבנק וכדומה.
הון עצמי, למשל, הוא פיתרון מועדף במרבית המקרים, אבל מה קורה, לדוגמא, כאשר הכסף הפרטי מושקע במוצר פיננסי המניב ריבית מעולה, ולעומת זאת? הריבית להלוואה זולה יותר? יועץ חיצוני יכול לייעץ במקרה וזה ואחרים נוספים. הוא מגיע ממקום מקצועי מאוד והייעוץ שלו חף מאמוציות שלכל בעל עסק יש כלפי ספקיו. וזהו יתרון משמעותי.

התנהלות מול בנקים וחברות אשראי
מסגרת אשראי בבנק עולה כסף רב המצטבר לאורך השנה. מומלץ להימנע ממנה אם הדבר אפשרי. במידה וחייבים אותה, אז כדאי לעשות סקר שווקים ולמצוא את הבנק בעל התנאים הטובים ביותר.
הוא הדין לגבי שימוש בכרטיסי אשראי לעסק אשר מחויבים בריבית עבור השימוש בכרטיס של העסק עצמו או ריבית אותה מחייבים על קבלת תשלום באשראי. אלו שני אלמנטים שונים שעלולים להצטבר לסכומים רבים. ניתן לנקוט בגישה של משא ומתן מול הגורמים הפיננסיים הללו, לנצל מבצעי הנחות וכדומה. יועץ עסקי מכיר את השוק לעומק ואת החברות הללו, ויכול לסייע בכך.
התאמות בנק
המונח הנ"ל מתייחס לבדיקות החייבות להיעשות של חיובים בבנק או בחברת האשראי לעומת ההוצאות בפועל. אלו חייבים להיות מותאמים כדי למנוע טעויות מצד החברות המחייבות או טעויות של עובדים בעסק.
התאמות בנק נערכות בעיקר על ידי הנהלת החשבונות של העסק כדי להציג דו"חות נכונים ומשקפים. אבל סריקה של המנהל האחראי חיונית לא פחות. הוא יכול לגלות הוצאות לא הכרחיות, חיובים החורגים מהתקציב שהוצע, וכן הלאה. לכן החשיבות היא לא רק במישור הטכני אלא גם התפעולי.
מומלץ לקבל שירות מחברת "פתרונות אפקטיביים" אשר מתמחה בייעוץ להקטנת הוצאות, וכפועל יוצא, להגדלת רווחים. מומחיה הינם בעלי מוניטין בתחום.
עוד מאמרים בנושא...

מפת הדרכים לצמיחה עסקית בשנת 2025
תחזיות, כלים וטכניקות לחברות קטנות ובינוניות – איך לזהות מנועי צמיחה פנימיים מבוא בשנת 2025, צמיחה עסקית אינה תוצאה של מזל – אלא תוצאה של בחירות ניהוליות מדויקות, שימוש נכון בנתונים וזיהוי מוקדם של מנועי צמיחה פנימיים. בעידן של שיבושים טכנולוגיים, תחרות מוגברת ושוק עבודה

המעבר מניהול מבוסס תחושות לניהול מבוסס נתונים
דאטה כמנוע אסטרטגי – איך למנף מידע לקבלת החלטות ניהוליות חכמות מבוא ניהול טוב היה לאורך ההיסטוריה עניין של אינטואיציה, ניסיון, חוכמת רחוב וקבלת החלטות על סמך תחושת בטן. אך בעידן הדיגיטלי, שבו כל פעולה ארגונית מייצרת נתונים, העולם עובר מהפכה – המעבר מניהול מבוסס

מדדי הצלחה חדשים לעידן החדש
למה ROI ו-EBITDA לא מספיקים – אילו מדדים ארגונים מתקדמים באמת בודקים היום מבוא בעולם העסקי של היום, תחרות מהירה, לקוחות דיגיטליים ונתונים בשפע הופכים את המושג "הצלחה" למורכב ודינמי מאי פעם. מדדים מסורתיים כמו ROI (החזר על השקעה) ו-EBITDA (רווח לפני ריבית, מס, פחת

המנכ"ל כמאיץ רווחיות
איך לחבר בין חזון עסקי, ניתוח פיננסי ופעולות מדידות לטובת צמיחה מהירה מבוא במציאות עסקית משתנה, תחרותית ולעיתים כאוטית – המנכ"ל איננו רק מנהל. הוא מאיץ. מי שמחבר בין החזון הארגוני לבין הפעולות היומיומיות, בין המספרים על הדו"ח לבין מה שקורה באמת בשטח.בעידן שבו ניתוחים

אומנות הבחירה – איך לזהות ספק מיקור חוץ טוב
לא רק מחיר, אלא גם תרבות ארגונית מציאת ספק מיקור חוץ טוב דומה לדייט מוצלח – לא מספיק ללכת על היפה או על הזול ביותר. חשוב לבחון התאמה ערכית ותרבותית, ניסיון קודם, שיטות עבודה והמלצות מהימנות. ספק איכותי הוא כזה שלא רק מבצע משימות,

Offshore, Nearshore או Onshore – מה עדיף לארגון שלך?
זמן תגובה מול פערי תקשורת כאשר ארגון שוקל לעבור למודל של מיקור חוץ, אחת ההחלטות הקריטיות היא מיקום הספקים: האם לשכור צוות רחוק מעבר לים (Offshore), בסביבה גיאוגרפית קרובה (Nearshore), או בתוך אותה מדינה (Onshore)? כל מודל מביא איתו יתרונות ואתגרים שונים, והבחירה ביניהם
מאמרים קשורים לנושא.