מה עושה מנהל כאשר קיים חשש שהעובדים יעזבו לטובת תנאים משופרים בחברה אחרת?
כיצד ניתן להשתמש בתגמול באופן נכון וחכם אשר לא רק ישאיר את העובד, אלא אף ישפר את ביצועיו?
תגמול עובדים הוא דרך לעודד את ביצועיו ומידת שביעות הרצון של העובד מבלי שהדבר יתבטא בעלייה במשכורת, אלא בתגמול ידוע מראש אשר מחושב כחלק מההוצאות השנתיות של כל עסק. תגמול עובדים הוא דרך משתלמת לכל עסק בטווח הארוך, אלא שכדי שהתגמול יוערך וימקסם תוצאות, דרוש תכנון תגמולים חכם והבנה את האופן שבו תגמולים משפיעים על תחושת הרווחה והמוטיבציה.
הפסיכולוגיה מאחורי תגמול עובדים
בדומה לתנועה בעולם הפיזיקלי, מוטיבציה מופיעה כאשר יש כוח במערכת הפסיכולוגית של האדם המביא אותו להתחיל ולהתמיד. נהוג לחלק את ההנעה הפנימית למוטיבציה חיצונית ומוטיבציה פנימית. הפנימית משאירה אדם ממונע על ידי הנאה מהפעולה שהוא עושה, והחיצונית מתגמלת אדם בעזרת דברים חיצוניים, שאין לו עליהם שליטה. תגמולים מהווים מוטיבציה חיצונית ומשמרים הנעה פנימית ורצון להתמיד.
ארבעה סוגי תגמול עובדים
- תגמול מובטח – תגמול מובטח מורכב משכר הבסיס, דמי הבראה ומשכורת 13. זהו תגמול אשר מובטח מעצם נוכחות העובד במקום העבודה.
- תגמול משתנה – כאשר העובד מקיים תנאים מעבר לתנאי הנוכחות הבסיסי, למשך, נשאר שעות נוספות, מספק מכירות גבוהות וכו׳.
- תגמול הוני – כאשר לעובד יש אופציה לרכוש מניות ובכך להפוך את ההצלחה של החברה לאינטרס אישי של העובד.
- הטבות – אלו תגמולים אשר עונים על צרכים שונים של העובד, בדרך כלל אינם תגמולים כספיים אלא שווי ערך לכסף, למשל, רכב צמוד, ביטוחי חיים, מתנות וכו׳.
תגמול עובדים – מה הם הקריטריונים המובילים לתגמול?
תגמול על עבודה טובה, עמידה ביעדים ומחוייבות לחברה, מייצרים אצל העובד מוטיבציה חיצונית. מכיוון שהוא מקשר את התגמול החיצוני (הטבות, מניות, מתנות וכו׳) עם ההשקעה שלו בחברה המיטיבה עם ביצועי החברה, הוא מפתח באופן טבעי מחוייבות למקום הנובעת מהשקעה המניבה פירות.
הקריטריונים המקובלים לתגמול עובדים הם עבודה טובה, אשר עוזרת לשמור על הסטנדרטים הגבוהים של החברה, עמידה ביעדים המובילה לעמידה ביעדים והתפתחות של החברה כולה, ומחוייבות המתבטאת בהישארות במקום העבודה לטווח ארוך. תגמול הניתן עבור כל אחת מההתנהגויות האלה מייצר עובדים אשר ממשיכים להשאר במקום העבודה ומרגישים מסופקים.

מסרים ויראליים שיקדמו את העסק שלך
בעידן הדיגיטלי, שבו טווחי הקשב קצרים מתמיד ועומס מידע הוא קרב מתמיד, בולטות מהקהל יכולה להיות משימה לא פשוטה עבור כל עסק. המפתח להצלחה טמון ביצירת מסרים ויראליים שתופסים את הדמיון של קהל היעד שלך ומתפשטים כמו אש בשדה קוצים ברחבי האינטרנט. אבל איך יוצרים

מיקוד ויצירתיות בעסקים
בעולם העסקים המהיר והמתפתח של היום, הצלחה יכולה להיראות חמקמקה, כמעט כמו חידה אניגמטית שמחכה להיפתר. כיזמים ואנשי מקצוע, אנו שואפים כל הזמן למצוא את הנוסחה המנצחת, אותו מרכיב סודי שיכול להניע את העסקים שלנו לגבהים חדשים. ולמרות שישנם גורמים רבים שתורמים להשגת הצלחה, שניים

חרבות ברזל – חוקים, תקנות שעת חירום וצווים נוספים
בימים אלו, בהם מקודמים דברי חקיקה רבים רצינו להביא לידיעתכם כי באתר ספר החוקים הפתוח הוקם מאגר המרכז את כלל חקיקת החירום הרלוונטית למלחמה. חוקים חוק הארכת תקופות (הוראת שעה – חרבות ברזל) (אומנה לילדים) חוק הארכת תקופות ודחיית מועדים (הוראת שעה – חרבות ברזל)
מאמרים קשורים לנושא.