מה עושה מנהל כאשר קיים חשש שהעובדים יעזבו לטובת תנאים משופרים בחברה אחרת?
כיצד ניתן להשתמש בתגמול באופן נכון וחכם אשר לא רק ישאיר את העובד, אלא אף ישפר את ביצועיו?
תגמול עובדים הוא דרך לעודד את ביצועיו ומידת שביעות הרצון של העובד מבלי שהדבר יתבטא בעלייה במשכורת, אלא בתגמול ידוע מראש אשר מחושב כחלק מההוצאות השנתיות של כל עסק. תגמול עובדים הוא דרך משתלמת לכל עסק בטווח הארוך, אלא שכדי שהתגמול יוערך וימקסם תוצאות, דרוש תכנון תגמולים חכם והבנה את האופן שבו תגמולים משפיעים על תחושת הרווחה והמוטיבציה.
הפסיכולוגיה מאחורי תגמול עובדים
בדומה לתנועה בעולם הפיזיקלי, מוטיבציה מופיעה כאשר יש כוח במערכת הפסיכולוגית של האדם המביא אותו להתחיל ולהתמיד. נהוג לחלק את ההנעה הפנימית למוטיבציה חיצונית ומוטיבציה פנימית. הפנימית משאירה אדם ממונע על ידי הנאה מהפעולה שהוא עושה, והחיצונית מתגמלת אדם בעזרת דברים חיצוניים, שאין לו עליהם שליטה. תגמולים מהווים מוטיבציה חיצונית ומשמרים הנעה פנימית ורצון להתמיד.
ארבעה סוגי תגמול עובדים
- תגמול מובטח – תגמול מובטח מורכב משכר הבסיס, דמי הבראה ומשכורת 13. זהו תגמול אשר מובטח מעצם נוכחות העובד במקום העבודה.
- תגמול משתנה – כאשר העובד מקיים תנאים מעבר לתנאי הנוכחות הבסיסי, למשך, נשאר שעות נוספות, מספק מכירות גבוהות וכו׳.
- תגמול הוני – כאשר לעובד יש אופציה לרכוש מניות ובכך להפוך את ההצלחה של החברה לאינטרס אישי של העובד.
- הטבות – אלו תגמולים אשר עונים על צרכים שונים של העובד, בדרך כלל אינם תגמולים כספיים אלא שווי ערך לכסף, למשל, רכב צמוד, ביטוחי חיים, מתנות וכו׳.
תגמול עובדים – מה הם הקריטריונים המובילים לתגמול?
תגמול על עבודה טובה, עמידה ביעדים ומחוייבות לחברה, מייצרים אצל העובד מוטיבציה חיצונית. מכיוון שהוא מקשר את התגמול החיצוני (הטבות, מניות, מתנות וכו׳) עם ההשקעה שלו בחברה המיטיבה עם ביצועי החברה, הוא מפתח באופן טבעי מחוייבות למקום הנובעת מהשקעה המניבה פירות.
הקריטריונים המקובלים לתגמול עובדים הם עבודה טובה, אשר עוזרת לשמור על הסטנדרטים הגבוהים של החברה, עמידה ביעדים המובילה לעמידה ביעדים והתפתחות של החברה כולה, ומחוייבות המתבטאת בהישארות במקום העבודה לטווח ארוך. תגמול הניתן עבור כל אחת מההתנהגויות האלה מייצר עובדים אשר ממשיכים להשאר במקום העבודה ומרגישים מסופקים.
תפקידו של יו"ר הדירקטוריון: איך מנהיגים מועצת מנהלים?
תפקיד יו"ר הדירקטוריון הוא מהחשובים והמשמעותיים ביותר בכל ארגון, שכן הוא משמש כמנהיג מועצת המנהלים ומכוון את דרכה של החברה לעבר הצלחה. יו"ר הדירקטוריון מחזיק בתפקיד ייחודי המשלב סמכות, אחריות והשפעה אסטרטגית. התפקיד דורש איזון עדין בין הנהגת מועצת המנהלים, שיתוף פעולה עם ההנהלה והובלת
ניהול קונפליקטים בדירקטוריון: איך לשמור על דיון מקצועי?
מבוא דירקטוריון הוא גוף מנהיגותי קריטי המכתיב את המדיניות והכיוון האסטרטגי של כל ארגון. עם זאת, השונות בין הדירקטורים, השפעות אישיות ומקצועיות, ותהליכי קבלת החלטות מורכבים עלולים להוביל לקונפליקטים בתוך מועצת המנהלים. במאמר זה נעמיק בדרכים לניהול קונפליקטים בדירקטוריון, נבחן את האתגרים המרכזיים הניצבים בפני
משאבי אנוש ודאטה: שילוב בין אנשים, היסטוריה טכנולוגית ותובנות
בעידן שבו הדאטה הוא אחד המשאבים היקרים ביותר, מחלקות משאבי אנוש אינן יכולות להישאר מאחור. הפעלה בנתונים מאפשרים למנהלים לקבל החלטות בסיסיות, לשפר ביצועים ארגונים ולחזות מגמות עתידיות. פוסט זה יספק מבט מעמיק על האופן שבו דאטה משמשת לניהול כוח אדם , כלים דיגיטליים שמעצימים
מאמרים קשורים לנושא.