פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

דף הבית » ייעוץ ופיתוח ארגוני » מדריכים » מדריך פתרונות אפקטיביים – להוצאות מוכרות לצורך מס ומע"מ

קטגוריות
ארכיונים
דצמבר 2023
אבגדהוש
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

מדריך פתרונות אפקטיביים – להוצאות מוכרות לצורך מס ומע"מ

תוכן עניינים

מדריך פתרונות אפקטיביים – להוצאות מוכרות לצורך מס ומע"מ – מנכ"ל נצל את הטבות המס שלך!!!

כל עסק ועוסק משלמים מיסים על הכנסותיהם.

שלושת הגופים אליהם משלמים מיסים בישראל

  • מס הכנסה
  • ביטוח לאומי
  • מע"מ (מס ערך מוסף)

מה זה בעצם הוצאות מוכרות ולמה חשוב שתכיר את הנושא?

ההכנסה של עסק לתשלום מס היא סך הכנסות העסק בניכוי הוצאותיו שמהוות את רווחי העסק – זו בעצם ההכנסה החייבת לצורך מס.

אך לא כל ההוצאות מוכרות ע"י שרות המיסים כהוצאה לצורך החישוב הזה ולכן חשוב לדעת אילו הוצאות כן נחשבות הוצאות מוכרות כיוון שהן מפחיתות את ההכנסה החייבת ואת תשלומי המיסים שנגזרים ממנה.

חשוב שתכיר את הנושא בעצמך ולא תסמוך רק על רואה החשבון או מנהל החשבונות שלך כיוון שהם לא תמיד יודעים אילו הוצאות אתה מוציא ומה היקפן.

ההגדרה הפשוטה ביותר של הוצאה מוכרת היא כל הוצאה שמשמשת את העסק בייצור ההכנסה שלו.

לעסקים מסוימים הוצאות מסוימות יכולות להיחשב כהוצאות מוכרות בעוד שלאחרים לא, בהתאם לסוג הפעילות של העסק והתחום אליו משתייך, ולכן מומלץ לבחון הוצאות שונות בהתאם לכך.

יש גם הוצאות שנחשבות הוצאות מעורבות שכן חלקן משמש בייצור הכנסה (עסקיות) וחלקן הוצאות פרטיות (כגון רכב, טלפון נייד, נסיעות לחו"ל, מתנות, ביגוד – אלא אם מדובר בביגוד שניתן להשתמש בו רק צרכי עבודה כגון סרבל עבודה, גלימת עו"ד, אשל, כיבודים,  וכו'). על מנת שחלק מההוצאה המעורבת יהיה מוכר, נדרש שניתן לבצע הפרדה בין החלק העסקי לחלק הפרטי. במידה שלא ניתן לבצע הפרדה שכזו, כל ההוצאה לא תהיה מוכרת.

נקודה נוספת שחשוב לציין בהקשר זה היא לרשות המיסים קיימת האפשרות לא להכיר בחלק מההוצאות בטענה שהן מופרזות.

ההבדל בין הוצאה שוטפת לבין רכישת רכוש קבוע –  הוצאה שוטפת היא הוצאה לצורך התפעול השוטף של העסק (ניתן גם להגדיר כהוצאה לצורך שמירה על הקיים).

רכישת רכוש קבוע נחשבת כהשקעה והיא הוצאה שנועדה לשמש אותנו למשך תקופה ממושכת, למספר שנים לפחות, למשל : ריהוט וציוד משרדי, מחשבים ותוכנות, רכבים, מכשירי חשמל

ההכרה בהוצאה בגין הוצאות אלו תהיה באמצעות מנגנון שנקרא פחת. לכל סוג של רכוש קבוע אחוז פחת משלו. לדוגמא פחת על רהוט משרדי – 6%,  על מחשבים ותוכנות – 33%.

סוגי הוצאות עיקריות ומאפייני ההכרה בהן לצורך מס הכנסה ומע"מ

סוג ההוצאה

אחוז הכרה לצורך מע"מ

האם ההוצאה מוכרת לצורך מס

אחזקת משרד

100%

כן

שכירות משרד

100%

כן

משרדיות

100%

כן

טלפון

100%

כן

חשמל

100%

כן

אינטרנט

100%

כן

אחזקת מחשבים

100%

כן

קניות סחורה

100%

כן

אימון עסקי

100%

כן

ביקורת חשבונות

100%

כן

צילומים והדפסות

100%

כן

הובלות ומשלוחים

100%

כן

ייעוץ מקצועי

100%

כן

משפטיות

100%

כן

הנהלת חשבונות

100%

כן

השתלמות מקצועית

100%

כן

נסיעות במונית

100%

כן

ספרות מקצועית

100%

כן

פרסום

100%

כן

יחסי ציבור

100%

כן

אירוח אורח מחו"ל

100%

כן

משכורות לעובדים

0%

כן

ביטוח לעסק

0%

כן

אגרות ורישיונות

0%

כן

ארנונה

0%

כן

עמלות לבנקים

0%

כן

כיבוד לאורחים

100%

כן

כיבוד לעובדים

0%

חלקי – בדרך כלל 80%

נסיעות לחו"ל

0%

חלקי – בהתאם לתקנות ולתקרות שנקבעו

הוצאות רכב

תלוי בסוג ההוצאה

מותנה בזקיפת שווי שימוש

חניה

בהתאם לשימוש

כן

טלפון נייד

67%

מותנה בזקיפת שווי שימוש

ביגוד מקצועי

תלוי באופי העסק – יוכר רק אם הביגוד משמש רק לצורך העסק ולא ניתן לעשות בו שימוש פרטי

תלוי בסוג העסק

ארוחות עסקיות – מסעדות ובתי קפה

0% (אלא אם מדובר על אורח מחו"ל)

לא

ביטוח בריאות

0%

לא

קנסות ודוחות חניה

0%

לא

הוצאות פרטיות

0%

לא

עבודה מהבית המשמש כמשרד

יש בעלי עסקים המנהלים את עסקם מהבית ולכן חלק מההוצאות של הבית יוכלו להירשם

כהוצאה מוכרת כיוון שחלק מהבית משמש גם כמשרד.

כמובן שכל ההוצאות של עסק רגיל כגון קניות, חומרי גלם, פרסום, נסיעות, ציוד ומיכון משרדי, ספרות מקצועית, אגרות ורישיונות, תוכנות מחשב המשמשות בעסק ועוד.

ניתן להתייחס להוצאות הבאות של הבית כהוצאות מוכרות:

ארנונה, חשמל,  הוצאות תקשורת כגון טלפון, ואינטרנט, ועד בית.

נהוג להכיר בהוצאות אלו בגובה החלק היחסי של גודל החדר המשמש כמשרד מסך גודל הבית.

חלופה פשוטה ומקובלת היא  הכרה בשיעור של 25% מהוצאות אלו.

הוצאות נוספות שניתן להכיר בהן לפי אותו עקרון של חלק המשרד מתוך הבית : אחזקת המשרד, הוצ' מימון בגין משכנתא לרכישת הבית, הוצאות פחת בגין רכישת ריהוט וציוד.

מדריך זה נועד למסירת מידע בלבד ואין לראות בו ייעוץ מקצועי או מתן חוות דעת אישית או מקצועית

עוד מדריכים…

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/10/התנהלות-פיננסית.png
התנהלות פיננסית ועסקית בעת משבר

תקופות המשברים הפיננסיים, הבטחוניים והבריאותיים, יוצרים אוירה והתנהגות צרכנית שונה מהרגיל. כיצד צריך...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2022/10/תיאום-מס-2048x652-1.png
מדריך מס הכנסה להגשת בקשה להקלה במס ולתיאום מס

תוכן עניינים מדריך זה מציג לכם מידע בדבר ההקלות המגיעות לכם במסגרת תיאום המס והאפשרויות השונות לעריכת...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2022/07/חשב-שכר.png
החוק לצמצום השימוש במזומן - שאלות & תשובות

מהן ההגבלות על השימוש במזומן בקבלה/תשלום הלוואות ותרומות? ההגבלות חלות על עוסק (במסגרת עסקו) ועל האדם...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2022/07/חוק-הגנת-שכר.png
המדריך לחוק לצמצום השימוש במזומן

אתם בעלי עסק ומקבלים תשלומים במזומן? אתם אנשים פרטיים וקיבלתם שירות מעורכי דין או מרואי חשבון ושילמתם...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2022/09/מנכל.png
המדריך להתמודדות עם בדידות המנכ"ל

כאשר אנו חושבים על תפקיד המנכ"ל אנחנו רואים לנגד עינינו את היוקרה של התפקיד: תנאים מפליגים, שכר...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2022/12/הונאה.png
הונאת מנכ"ל והונאת ספק-לקוח

קיבלתם הודעה מבכיר בארגון או מלקוח עם בקשה לשינוי פרטים בהעברת כספים? כך תוודאו שלא מדובר בהונאה. רקע הונאת...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2022/10/הפסקות-בעבודה.png
מדריך איך להתנהל מול רואה החשבון ושאר יועצים

מהי מטרת הדו"ח השנתי? איך להתנהל מול רואה החשבון וכיצד להכין נכון את החומרים. מאמר מאת: משה הדס,...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2022/10/ניהול-שכר.png
מדריך סכומים ושיעורים במע"מ

במדריך זה נמצא ריכוז של סכומים ושיעורים המופיעים בחקיקה ובתקנות ורלוונטיים לנושא מס ערך מוסףהסעיף...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2021/11/מדריך-פתרונות-אפקטיביים--להוצאות-מוכרות-לצורך-מס.png
מדריך פתרונות אפקטיביים – להוצאות מוכרות לצורך מס ומע"מ

תוכן עניינים מדריך פתרונות אפקטיביים – להוצאות מוכרות לצורך מס ומע"מ – מנכ"ל נצל את הטבות המס...

תוכן עניינים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק