פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

דף הבית » ייעוץ לעסקים » מדריכים » מדריך איך להתנהל מול רואה החשבון ושאר יועצים

קטגוריות
ארכיונים
מאי 2024
אבגדהוש
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

מדריך איך להתנהל מול רואה החשבון ושאר יועצים

מהי מטרת הדו"ח השנתי? איך להתנהל מול רואה החשבון וכיצד להכין נכון את החומרים.

מאמר מאת: משה הדס, רואה חשבון, יועץ עסקי ופיננסי.
​כאשר בעלי עסקים נשאלים מה מטרת הדו"ח השנתי, התשובה מגיעה מהר ובביטחון – הדו"ח מיועד למס הכנסה. זו טעות – הדו"ח מיועד לכם בעלי העסק, וגם לבסוף לשלטונות, אבל קודם לכל לכם.
הדו"ח מהווה למעשה צילום של מצבכם העדכני, הרווחתם? הפסדתם? מצבת ההלוואות שלכם השתנתה? המכירות גדלו או קטנו בין השנים? הרווחיות השתנתה? יתרת לקוחות עלתה?
לכן אם, למשל, אתם מגישים דו"ח שנתי בסמוך לתום השנה הבאה, פספסתם ובגדול. נכון שהמייצג שלכם אצל שלטונות המס אמר שיש לו ארכה להגיש את הדו"ח, אז מה?! מכם הוא לא יקבל אורכה, אתם רוצים את הדו"ח מהר ככל האפשר, ואז לאחר שקראתם והטמעתם, אתם מגיעים אל רואה החשבון לחתימה על הדו"ח. זאת עומדת להיות ישיבה ארוכה ככל שיידרש.
רואה החשבון הוא היועץ העסקי שלכם, הוא עוד ראש, שותף לחשיבה ולניהול העסק ופיתוחו העתידי.

הכנת חומר בצורה שוטפת למי שמנהל את חשבונותיכם

בעלי עסקים רבים נוהגים לזרוק מסמכים וחשבונות בשקית (שקית הפלא?), ולהגיד לעצמם ולאחרים – "זה למנהל חשבונות/רואה חשבונות". זו דרך שגויה. לפני שמעבירים את הנייר יש ללמוד אותו ולהכיר במה מדובר, אם לא מבינים, יש להתייעץ. אין לזרוק בעיות הלאה, הם לא תיפתרנה בשום מקום אחר, בתוך אותה שקית נמצאים דפי בנק עם חיובי ריבית שעליכם לבדוק מול הבנק, וחשבוניות ספקים (בדקתם שהסחורה התקבלה? המחיר נכון?) שקית הפלא היא סתם שקית ניר שלא פותרת בעיות.

תדירות הפגישות עם  מי שמנהל את חשבונותיכם

מידי חודש תערך פגישת עבודה שוטפת עם רואה החשבון של העסק. ביטול של הפגישה לא בא בחשבון, אתם הלקוח הכי חשוב. לפני הפגישה יש לדאוג לקבלת דו"חות כספים מעודכנים עד לאותו יום. הרווח הנוסף מכך יהיה שבכך תקיימו אילוץ על עדכון חשבונותיכם במהירות ולא תחכו לכל מיני מועדים סתמיים שתואמים את לוח הזמנים של מנהל החשבונות שלכם. לאחר קבלת הדו"ח  ולפני קיום הפגישה יש להכין נייר אשר יהווה בסיס לסדר היום. תוספות על הסעיפים בפגישה עצמה אפשריות בזמן הפגישה, אך שימו לב שכל נקודה שהכנתם תעלה לדיון.

מה יעלה לדיון בפגישה

בפגישה נבקש עדכוני חקיקה בכלל ובנושאי עבודה, מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי, האם יש שינוי בדיני עבודה למשל, וכו'. נדגום מעת לעת נושא אחד שמתנהל במערכת הנהלת החשבונות, ובבקשה לא להתמקד רק בהוצאות, נכון יהיה לעבור על כרטיסי חייבים וזכאים ולראות את גילם של היתרות, האם אנחנו מאחרים בתשלום לספקים? האם לקוחות מפגרים בתשלום ? מה נכון יהיה לעשות?

מלאי

אחת הפגישות עם רואה החשבון תבחן את נושא המלאי (גם ספירת המלאי היא לא למס הכנסה, אלא קודם כל עבורכם). מעבר על פריטים וסיווג מלאי איטי או מת לפי מידת תנועתם, לעניין זה מומלץ מאוד לעבור לספירה רוטציונית/מתמדת שמשמעה מידי יום דוגמים מספר פריטים אותם סופרים ובודקים מול הכמות שמופיעה במחשב, הדבר יכול לחסוך לנו את השבתת העסק לצורכי ספירה בסוף שנה, כמו כן יגביר את אמינות המלאי בצורה שוטפת.

ניתוח דו"חות כספים

מאוד נכון יהיה לבצע עם רואה החשבון השוואת דו"חות  לשנים קודמות, ולחודשים קודמים באותה שנה. כמו כן השוואה לעסקים דומים בענף על מנת שנוכל לשפוט את איכות הביצועים של העסק שלנו.

מעגלים חברתיים

יצירת קשר עם לקוחות אחרים של רואה החשבון לשם הצעת שרותיכם הטובים. רואה החשבון יוכל להמליץ עליכם ובאותה מידה ימליץ על לקוחות אחרים שלו בפניכם.

נושאים מיוחדים שיעלו בפגישה

התייעצות כלכלית במקרה של כניסה לפרויקטים חדשים, התייעצות במקרה של הוצאות חריגות, התייעצות לפני השקעות גדולות, כמו במקרה של החלפת רכבים – בחינת החלופות – מימון עצמי, חיצוני, ליסינג וכו'.

בניה משותפת עם רואה החשבון של תחזית תזרים מזומנים, שינוהל בפועל על ידיכם, ויתאים לאופי הפעילות שלכם.
נשאל ונתייעץ איזה דברים חכמים ראה ונתקל בשטחים אחרים, בעסקים אחרים, וניתן לאמץ גם לעסק שלנו.

סיכום

כל מה שהזכרנו לעיל יבוצע בשינויים המתחייבים מול רואה החשבון, יועץ המס, מנהל החשבונות, סוכן הביטוח, וכל מי שנמצא איתנו בקשרי עבודה שוטפים. נזכור תמיד, כל אלו שהוזכרו לעיל יהיו שותפים נאמנים להצלחתכם, ואני סמוך ובטוח שהם הם יתרמו בחפץ לב להצלחתכם במידה ותבקשו.
מאמר מאת: משה הדס, רואה חשבון, יועץ עסקי ופיננסי. מרצה​ במאגר המומחים של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים.

מקור מידע

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2024/05/ניהול-קשרי-לקוחות.png
ניהול קשרי לקוחות

בתחום משאבי אנוש מתחוללת מהפכה. חברות מבינות במהירות את התפקיד המרכזי של משאבי אנוש בשיפור אסטרטגיות...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/10/התנהלות-פיננסית.png
התנהלות פיננסית ועסקית בעת משבר

תקופות המשברים הפיננסיים, הבטחוניים והבריאותיים, יוצרים אוירה והתנהגות צרכנית שונה מהרגיל. כיצד צריך...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2022/10/תיאום-מס-2048x652-1.png
מדריך מס הכנסה להגשת בקשה להקלה במס ולתיאום מס

תוכן עניינים מדריך זה מציג לכם מידע בדבר ההקלות המגיעות לכם במסגרת תיאום המס והאפשרויות השונות לעריכת...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2022/07/חשב-שכר.png
החוק לצמצום השימוש במזומן - שאלות & תשובות

מהן ההגבלות על השימוש במזומן בקבלה/תשלום הלוואות ותרומות? ההגבלות חלות על עוסק (במסגרת עסקו) ועל האדם...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2022/07/חוק-הגנת-שכר.png
המדריך לחוק לצמצום השימוש במזומן

אתם בעלי עסק ומקבלים תשלומים במזומן? אתם אנשים פרטיים וקיבלתם שירות מעורכי דין או מרואי חשבון ושילמתם...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2022/09/מנכל.png
המדריך להתמודדות עם בדידות המנכ"ל

כאשר אנו חושבים על תפקיד המנכ"ל אנחנו רואים לנגד עינינו את היוקרה של התפקיד: תנאים מפליגים, שכר...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2022/12/הונאה.png
הונאת מנכ"ל והונאת ספק-לקוח

קיבלתם הודעה מבכיר בארגון או מלקוח עם בקשה לשינוי פרטים בהעברת כספים? כך תוודאו שלא מדובר בהונאה. רקע הונאת...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2022/10/ניהול-שכר.png
מדריך סכומים ושיעורים במע"מ

במדריך זה נמצא ריכוז של סכומים ושיעורים המופיעים בחקיקה ובתקנות ורלוונטיים לנושא מס ערך מוסףהסעיף...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2021/11/מדריך-פתרונות-אפקטיביים--להוצאות-מוכרות-לצורך-מס.png
מדריך פתרונות אפקטיביים – להוצאות מוכרות לצורך מס ומע"מ

תוכן עניינים מדריך פתרונות אפקטיביים – להוצאות מוכרות לצורך מס ומע"מ – מנכ"ל נצל את הטבות המס...

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה