כל עסק חייב בשליטה ובקרה על הוצאותיו מאחר וזהו אחד המפתחות החשובים להצלחתו. הדבר נכון לכל תקופה. בהתחלת הדרך יש חשיבות לניצול כל הכספים להצעדת העסק קדימה, כאשר הוא מצליח אזי ניתן להקצות חלק מהרווחים לשכר, לדיווידנדים ועוד, אבל גם להשקעות.
בעת משברים כלכליים, יש לשמור על תזרים מזומנים מאוזן. כספים להשקעות ולהתנהלות שוטפת יכולים להגיע מהון עצמי, מהלוואות, מקבלת אשראי בבנק וכדומה.
הון עצמי, למשל, הוא פיתרון מועדף במרבית המקרים, אבל מה קורה, לדוגמא, כאשר הכסף הפרטי מושקע במוצר פיננסי המניב ריבית מעולה, ולעומת זאת? הריבית להלוואה זולה יותר? יועץ חיצוני יכול לייעץ במקרה וזה ואחרים נוספים. הוא מגיע ממקום מקצועי מאוד והייעוץ שלו חף מאמוציות שלכל בעל עסק יש כלפי ספקיו. וזהו יתרון משמעותי.

התנהלות מול בנקים וחברות אשראי
מסגרת אשראי בבנק עולה כסף רב המצטבר לאורך השנה. מומלץ להימנע ממנה אם הדבר אפשרי. במידה וחייבים אותה, אז כדאי לעשות סקר שווקים ולמצוא את הבנק בעל התנאים הטובים ביותר.
הוא הדין לגבי שימוש בכרטיסי אשראי לעסק אשר מחויבים בריבית עבור השימוש בכרטיס של העסק עצמו או ריבית אותה מחייבים על קבלת תשלום באשראי. אלו שני אלמנטים שונים שעלולים להצטבר לסכומים רבים. ניתן לנקוט בגישה של משא ומתן מול הגורמים הפיננסיים הללו, לנצל מבצעי הנחות וכדומה. יועץ עסקי מכיר את השוק לעומק ואת החברות הללו, ויכול לסייע בכך.
התאמות בנק
המונח הנ"ל מתייחס לבדיקות החייבות להיעשות של חיובים בבנק או בחברת האשראי לעומת ההוצאות בפועל. אלו חייבים להיות מותאמים כדי למנוע טעויות מצד החברות המחייבות או טעויות של עובדים בעסק.
התאמות בנק נערכות בעיקר על ידי הנהלת החשבונות של העסק כדי להציג דו"חות נכונים ומשקפים. אבל סריקה של המנהל האחראי חיונית לא פחות. הוא יכול לגלות הוצאות לא הכרחיות, חיובים החורגים מהתקציב שהוצע, וכן הלאה. לכן החשיבות היא לא רק במישור הטכני אלא גם התפעולי.
מומלץ לקבל שירות מחברת "פתרונות אפקטיביים" אשר מתמחה בייעוץ להקטנת הוצאות, וכפועל יוצא, להגדלת רווחים. מומחיה הינם בעלי מוניטין בתחום.
עוד מאמרים בנושא...

ממשל תאגידי מודרני – תפקיד הדירקטור אינו רק פיקוח
בעולם העסקי החדש, תפקידי הדירקטור אינם מסתכמים באישור דוחות או השתתפות בישיבות. ממשל תאגידי מודרני דורש מהדירקטור להיות שותף פעיל, מבקר מושכל, ויוזם אסטרטגי – כחלק ממערך ניהול הסיכונים, הקיימות והבקרה על ביצועי ההנהלה. לא עוד "חותמת גומי" אלא שחקן מפתח בצמיחת הארגון. מהו ממשל

השאלות שדירקטור חייב לשאול בישיבת תקציב
מבוא הכנת התקציב השנתי היא לא רק תהליך פיננסי – אלא רגע שיא אסטרטגי עבור הדירקטוריון. דווקא כאן נמדדת תרומתו של דירקטור מעורב, כזה שאינו מסתפק בחתימה אלא שואל, מאתגר, ובונה מצפן כלכלי לארגון. השאלות הנכונות יכולות להבחין בין שנה של הישרדות – לשנה של

עובד מתפטר? כך בונים תהליך יציאה שמחזק את הארגון
מבוא עזיבת עובדים היא תופעה בלתי נמנעת בכל ארגון. אך כאשר עובד מתפטר, זו לא חייבת להיות נקודת משבר – אלא דווקא הזדמנות לשיפור ארגוני. תהליך יציאה נכון יכול להפוך את הפרידה מהעובד לרגע של למידה, שיפור תהליכים, שמירה על מוניטין, ולעיתים גם חיזוק הקשר

שיטת "Zero-Based Procurement" – כך חוסכים מיליונים בלי לפגוע באיכות
מבוא בעולם שבו חיסכון בעלויות הפך להכרח אסטרטגי ולא רק מטרה תפעולית, יותר ויותר ארגונים מאמצים את הגישה החדשנית של Zero-Based Procurement – רכש מבוסס אפס. בשונה מהנחות רכש מסורתיות, כאן אין "תקציב אוטומטי" משנה שעברה. כל הוצאה צריכה לעבור הצדקה מהתחלה, ללא קשר למה

חיבור בין כספים למשאבי אנוש בארגון יכול לשדרג את הביצועים – פורסם בכלכליסט
בימים אלו, בהם האופק אינו ברור, והארגונים מתמודדים עם שינויים מהירים בשוק, השליטה במידע על מנת לקבל החלטות משמעותיות היא הכרח על מנת לייצר בהירות ככל שניתן. בתקופות כאלה החברות נשענות על הניסיון, המומחיות והכישורים שקיימים בפונקציות השונות ואף מבקשות למתוח את היכולות של כל

שוק העבודה בישראל – תמונת מצב עדכנית לפברואר 2025
מה באמת קורה בשטח – מגמות, נתונים והשלכות אסטרטגיות למנהלים מבוא 2025 נפתחה בצל ההשלכות המתמשכות של מלחמת חרבות ברזל והמתח הביטחוני בצפון. שוק העבודה לא חזר למצבו הקודם – אך הוא גם לא קרס. עם נתונים חלקיים, תנודתיות גבוהה ואי ודאות עמוקה, נדרש ממנהלים
מאמרים קשורים לנושא.