פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

קטגוריות
ארכיונים
מרץ 2024
אבגדהוש
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

המדריך להתמודדות עם בדידות המנכ"ל

כאשר אנו חושבים על תפקיד המנכ"ל אנחנו רואים לנגד עינינו את היוקרה של התפקיד: תנאים מפליגים, שכר גבוה, רכב יוקרתי, יכולת השפעה והחלטה – מנגד, אנו מקבלים לחצים מוגברים, חוסר שינה, תחושת שחיקה ובדידות.

תפקיד המנכ"ל נחשב לתפקיד הבכיר ביותר בארגון, ופסגה להתקדמות אישית ומקצועית אבל…

להיות מנכ״ל זה ממש לא קל והגיע הזמן שמישהו יגיד את זה!

30 נקודות של בדידות שוודאי תזדהו איתן:

* נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות אך כמובן שמתייחס לשני המינים

  1. מנכ״ל הוא האיש הכי בודד בארגון אבל גם האיש הכי מחוזר.
  2. אתה צריך לדאוג שכולם תמיד יהיו מרוצים – הלקוחות, הספקים, העובדים, בני הזוג של העובדים…
  3. אתה צריך לקבל אלפי החלטות בשבוע – קטנות, בינוניות וגדולות, ואתה צריך לדעת לחבר את כל ההחלטות הקודמות שקיבלת.
  4. אתה צריך לקום עם אנרגיות וחיוכים בכל בוקר מחדש – להניע את הצוות ולדחוף אותם לנצח, גם אם אתה יודע דברים שאתה עדיין לא יכול לחלוק איתם (דברים שמחים או דברים מבאסים, ואפילו מבאסים מאד, ואתה עדיין צריך לחייך).
  5. אתה צריך שיהיו לך יכולות הקשבה והכלה של 5 פסיכולוגים בחדר אחד – כי כל אחד רוצה לומר משהו, לשתף, להתייעץ… כל אחד צריך איתך רגע.
  6. אתה צריך לדעת להפסיד – וכן, גם לנצח, אבל להפסיד זה החלק הקשה! אף אחד לא אוהב להפסיד, אתה צריך לפתח את היכולת להפסיד ולשחרר.
  7. אתה צריך לדעת לבחור – אי אפשר הכל, צריך להתפקס, להתמקד ובו זמנית להקשיב לכל מה שקורה מסביב.
  8. אתה אחראי על חיים של אנשים – ואם אתה רוצה שהם יהיו מאושרים, אתה חייב לתת להם את האיזון בין העבודה לחיים האישיים.
  9. אתה צריך להסתכל על המתחרים – להבין מה חדש בשוק, במתחרים של העסק שלך, במתחרים של הלקוחות שלך: לזהות טרנדים, מגמות, למהר ולבצע לפני כולם את הדברים הבאים.
  10. אתה צריך להביא חדשנות לשולחן – לחפש את הפיתוח הבא, את המחלקה הבאה, את הדבר הבא שכולם ידברו עליו!
  11. אתה צריך להיות מסוגל לקלוט ולסנן בדקות בודדות – רעיון טוב, קונספט טוב, הברקה קטנה או גיוס מצוין של איש צוות.
  12. אתה צריך לדעת להריח ממרחקים חוסר אותנטיות, חוסר כנות – ואתה לומד להתרחק מאנשים כאלה.
  13. אתה כואב וכועס שאנשים שגידלת ונתת להם את הבמה קמים והולכים לתפקידים הבאים שלהם – כי אתה גידלת אותם, ואז אתה נרגע, מחבק ומשחרר…
  14. אתה צריך להיות מסוגל למכור את השירות שלך בכל זמן נתון – ללקוחות חדשים שמתעניינים, לתקשורת, לספקים ולעובדים חדשים, לכולם!
  15. אתה צריך להיות מסוגל לבצע החלטות כואבות – ולפטר אנשים, ספקים ואפילו לקוחות! שפשוט לא מתאימים לDNA ועל הדרך להודות – טעיתי!
  16. אתה צריך להבין בהכל! – בכסף, בתמחור. במימון, באשראי… באיך גורמים לחברה להיות רווחית ולהמשיך לצמוח, ועדיין דואגים בו זמנית למורל, לאושר ולצרכי העובדים במשרד.
  17. אתה צריך לדעת לסמוך על אנשים אחרים – לתת להם להוביל את החלק שלהם, וזה רבותיי, אחד החלקים הכי קשים… כי זו החברה שלנו! הקמנו אותה, ועכשיו אנשים מנהלים אותה עבורנו.
  18. אתה צריך לדעת להתמודד עם משא ומתן וביקורות – מבפנים ומבחוץ, אתה תקבל את הביקורת והנזיפות על האכזבות של לקוחות, אבל אתה תקבל גם את המחמאות שיגיעו על העבודה הטובה מהם.
  19. אתה צריך להאמין – אתה צריך להאמין בדרך. אתה צריך להאמין בעצמך. אתה צריך להאמין בשותפים שלך ובאנשים שלך.
  20. אתה תמיד צריך להזכיר לעצמך שאתה לא יודע הכל – ואתה רוצה סביבך אנשים שיהיו אפילו טובים יותר ממך בתחומים מסוימים.
  21. אתה צריך לשדר התלהבות כל הזמן, ללא יוצא מהכלל – אתה צריך לבוא בהתלהבות של ילד שנכנס לכיתה א׳ ולומד אותיות (לא משנה מה קרה לך בבוקר), אתה צריך לדעת שאתה בא כל בוקר ואתה רוצה ללמוד משהו חדש.
  22. אתה צריך לדעת להגיד תודה – לאנשים, לספקים, לשותפים, ללקוחות! תודה על הדרך, על האמון ועל ההתגייסות.
  23. אתה צריך לדעת לעצור לרגע ולהגיד גם לעצמך כל הכבוד – להרים לעצמך מול המראה, ולהגיד לך שאתה עושה עבודה מדהימה.
  24. אתה צריך לדעת שלא כולם יאהבו אותך – אתה השוטר הטוב וגם השוטר הרע.
  25. אתה צריך לרצות להיות טוב בהכל! – לדעת הכל מכל כך הרבה תחומים ואף פעם לא לאבד רלוונטיות.
  26. אתה צריך לדעת להיות בן אדם – למרות שהתחום הזה קשוח ומוציא ממך את החיה שבך. אתה חייב לשמור על הערכים שלך, ולחזור למקורות ולמה שהבטחת לעצמך.
  27. אתה חייב להסתכל קדימה ורחוק ככול שאפשר – ולהכין תכנית להיום, לחודש, שנה וגם לחמש שנים הבאות. אתה צריך לדעת שתהליכים לוקחים זמן, למרות שלאנשים אין זמן לחכות.
  28. אתה צריך לדעת לבקש עזרה! – אתה צריך לדעת לבקש עזרה! אתה צריך לדעת לבקש עזרה!
  29. אתה צריך להיות מעורר השראה בדרך שלך לתקשר עם העולם – אתה צריך לדעת שאתה מודל לחיקוי ודוגמא לכולם, וכולם מסתכלים עליך.
  30. אתה צריך לדעת לחשוב מהר ולהגיב מהר עוד יותר – לקפוץ מפגישה לשיחה, משיחה לפגישה… ואף פעם לא להראות שאתה מותש!

לאתחל את עצמך כל פעם מחדש

ולהיות מוכן ודרוך לאתגר הבא מעבר לפינה.

אלה רק חלק מהדברים שאני כמנכ״ל צריך ועובר. יש עוד רשימה של בערך 300 סעיפים.

להיות מנהל של 30, 300 או 3000 איש זה לא דבר קל.

אני בתפקיד הזה 5 שנים וכל בוקר אני שואל את עצמי למה אני צריך את זה?

ובכל ערב אני עונה לעצמי – בגלל זה! בגלל זה! כל פעם הבגלל זה הוא מסיבה אחרת.

פעם ניצחנו והבאנו לקוח חדש. פעם סגרתי טלנט שאף אחד לא הצליח להביא. פעם אחת קידמתי עובדת וזה עשה לה את השנה ובפעם האחרת פשוט לקוחה שולחת לי לבבות שהיא מאוהבת וחושבת שאנחנו נדירים ואין עוד משרד פרסום כזה. אז זה למה.

נכתב בכישרון רב ע"י רפי טל – מנכ"ל HapPpy סוכנות פרסום

אז איך אפשר כבר היום להפוך את הלימון ללימונדה?

עשרת הדברות למנכ"ל מאושר יותר

  1. תן אוטונומיה למנהלים בקבלת החלטות כספיות וניהוליות – מחוללת פלאים בערך המנהל ובתוצאות, ומשחררת את המנכ"ל שמהווה צוואר בקבוק במרבית המקרים מעומס וירטואלי מיותר.
  2. שלוט על הזמינות שלך – קבע נהלי עבודה ברורים, כמו: עבודה מול צוות ניהול בלבד, דיווח מוסכם במייל, פגישות פרונטאליות / בזום לפי מתכונת דיווח מוסכמת, זמן מוגדר למיילים, מדיניות דלת פתוחה במועדים ידועים מראש ועוד…
  3. עוזר אישי – יוכל לסייע לך להקל על העומס בעבודה מול מנהלים/עובדים/לקוחות, ניהול פרויקטים, טיפול במשימות אישיות, ניהול לו"ז קשיח ושחרור צווארי בקבוק.
  4. זמן סטרילי – בחר לך רצועת זמן ידועה וסגורה לפניות ופעילות, שתאפשר לך לקחת זמן חשיבה ולבצע "הפעלה מחדש".
  5. קורסים ולימודים – קבע רשימת לימודי חובה שתאפשר לך שיפור יכולות והתאווררות אישית, כמו גם, פגישה עם מנכ"לים שנמצאים באותן דילמות כמוך.
  6. חופשה – תכנן חופשות מראש בפרקי זמן קבועים. חופשה קצרה וחופשה ארוכה בתכנון שנתי, תאפשר לך לטעון מצברים, לשחרר מתחים, וליהנות בחיק משפחה וחברים.
  7. עשה לך מנטור אני רואה בכלל זה בגדר חובה! אחד מגורמי הלחץ המרכזיים בתפקיד המנכ"ל הוא תחושת הבדידות, והצורך להתייעץ לפני קבלת החלטות. איש מקצוע חיצוני וניטרלי שמאפשר לך לקבל החלטות ללא שיתוף בלחצים פנימיים, תוך נטרול המעורבות הרגשית לסיטואציה (חברי הנהלה, דירקטוריון) יחולל פלאים בהישגיך המקצועיים והאישיים.
  8. מדיטציה – או כל תוכנית שמייצרת חוויה מרגיעה ונעימה – כי הגוף והנפש שלנו זקוקים לתחזוקה מתמדת.
  9. ספורט – נפש בריאה בגוף בריא. תוכלו לשלב את הפעילות יחד עם קבוצת מנהלים, משפחה, חברים וליהנות משמירה על כושר, הפגת מתחים, ושיפור מצב הרוח באופן מידי!
  10. תזונה מאוזנת – בניית תוכנית ייעודית למנכ"ל, שמתאימה לסדר היום המיוחד של כל מנכ"ל, ותומכת באכילה בריאה ומאוזנת.

לסיום, אסכם בציטוט של וורן בייטי, שתמיד עוזר לי להיזכר שאני בתפקיד הנכון:

"אתה יודע שהצלחת בתחומך כאשר אתה מתקשה להבחין אם מה שאתה עושה הוא עבודה או הנאה".

אבי פרץ, מחבר מאמר זה, בעל וותק של מעל ל-18 שנים כמנכ"ל חברת פתרונות אפקטיביים אותה הוביל ל2 אקזיטים, וניסיון ייעוץ ללמעלה מ- 1000 מנכ"לים בשוק הישראלי, תוך הטמעת מודלים להתייעלות עסקית.

"מטרת העל שלי בחיים היא להנגיש את החלום שיש להרבה מאיתנו: להתפתח ולהתקדם, לחלום חלומות ברי השגה, לעבוד קשה, ולהשיג אותם – תוך מתן השראה ודוגמא לילדים שלנו ולסובבים אותנו, ועל ידי הסבת נחת, הכרת תודה, הוקרה והמון כבוד והערכה להורים שלנו."

עוד מאמרים בנושא...

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
חרבות ברזל

יומן עדכונים בנושא זכויות בתקופת מלחמת חרבות ברזל

עדכונים שוטפים תאריך העדכון 06.03.2024 עלה לאוויר סיוע במימון טיפול זוגי למשרתי מילואים במלחמת חרבות ברזל 06.03.2024 עלה לאוויר סיוע במימון טיפול רגשי, טיפול נפשי וטיפול משלים למשרתי מילואים במלחמת חרבות ברזל 26.02.2024 עלה לאוויר הקלות ברשות המיסים למשרתי מילואים במלחמת חרבות ברזל 30.01.2024 עלה לאוויר מענק למשרת מילואים

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
משאבי אנוש - פרסומים בתקשורת

משאבי אנוש – הלב האמיתי של הארגון – פורסם בynet

ההון האנושי הוא גורם קריטי להצלחתם של ארגונים. אם אתם נמשכים לעבודה עם אנשים ורוצים להיפתח למגוון תפקידים המהווים את לב הארגון – עולם משאבי האנוש הוא התחום עבורכם. איך משלבים בין מיומנויות של משאבי אנוש לבין ניהול ארגוני? ומהו התואר שנותן לכם את הכלים

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
משאבי אנוש

האתגרים העיקריים של סמנכ"לי משאבי אנוש

בנוף הדינמי של העולם התאגידי של ימינו, תפקידם של סמנכ"לי משאבי אנוש התפתח לתפקיד מורכב ורב פנים הדורש זריזות, חשיבה אסטרטגית והבנה חריפה של דינמיקה ארגונית. ניהול קשרי עובדים ופתרון סכסוכים ניהול קשרי עובדים ופתרון קונפליקטים הוא אתגר משמעותי נוסף העומד בפני סמנכ"לי משאבי אנוש.

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
משאבי אנוש

אסטרטגיות לניהול משאבי אנוש

תכנון כוח אדם אסטרטגי הוא היבט מכריע בניהול משאבי אנוש. זה כרוך בניתוח וחיזוי הצרכים העתידיים של ארגון במונחים של כוח העבודה שלו. על ידי הבנת הדרישות הנוכחיות והעתידיות של העסק, אנשי משאבי אנוש יכולים לפתח אסטרטגיות כדי להבטיח שהאנשים הנכונים נמצאים בתפקידים הנכונים בזמן

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
ייעוץ לעסקים

פתרונות למנכ"לים

האם אתה מנכ"ל המעוניין לייעל את אסטרטגיות ניהול המס שלך ולהבטיח את פרישתך? רוצים להגדיל את ההכנסה נטו תוך ייעול הסכמי העבודה שלכם? אם כן, הגעתם למקום הנכון. בפוסט זה בבלוג, נחקור את הנושא החשוב של ניהול מס למנכ"לים, וכיצד הוא יכול לעזור לך להשיג

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
חיסכון בעלויות

חיסכון בעלויות שכר

בסביבה העסקית המהירה והתחרותית של היום, חברות מחפשות כל הזמן דרכים לייעל את פעילותן ולמקסם את הרווחים. היבט אחד מכריע בבריאותו הפיננסית של כל ארגון הוא תהליך ייצור השכר שלו. להבטיח שהמשכורות מנוהלות ביעילות יכולה להיות השפעה משמעותית על השורה התחתונה, מה שהופך את זה

קרא עוד »
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק