רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

דף הבית » בלוג » המדריך להתמודדות עם בדידות המנכ"ל

קטגוריות
ארכיונים
נובמבר 2024
אבגדהוש
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
פתרונות אפקטיביים

המדריך להתמודדות עם בדידות המנכ"ל

כאשר אנו חושבים על תפקיד המנכ"ל אנחנו רואים לנגד עינינו את היוקרה של התפקיד: תנאים מפליגים, שכר גבוה, רכב יוקרתי, יכולת השפעה והחלטה – מנגד, אנו מקבלים לחצים מוגברים, חוסר שינה, תחושת שחיקה ובדידות.

תפקיד המנכ"ל נחשב לתפקיד הבכיר ביותר בארגון, ופסגה להתקדמות אישית ומקצועית אבל…

להיות מנכ״ל זה ממש לא קל והגיע הזמן שמישהו יגיד את זה!

30 נקודות של בדידות שוודאי תזדהו איתן:

* נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות אך כמובן שמתייחס לשני המינים

  1. מנכ״ל הוא האיש הכי בודד בארגון אבל גם האיש הכי מחוזר.
  2. אתה צריך לדאוג שכולם תמיד יהיו מרוצים – הלקוחות, הספקים, העובדים, בני הזוג של העובדים…
  3. אתה צריך לקבל אלפי החלטות בשבוע – קטנות, בינוניות וגדולות, ואתה צריך לדעת לחבר את כל ההחלטות הקודמות שקיבלת.
  4. אתה צריך לקום עם אנרגיות וחיוכים בכל בוקר מחדש – להניע את הצוות ולדחוף אותם לנצח, גם אם אתה יודע דברים שאתה עדיין לא יכול לחלוק איתם (דברים שמחים או דברים מבאסים, ואפילו מבאסים מאד, ואתה עדיין צריך לחייך).
  5. אתה צריך שיהיו לך יכולות הקשבה והכלה של 5 פסיכולוגים בחדר אחד – כי כל אחד רוצה לומר משהו, לשתף, להתייעץ… כל אחד צריך איתך רגע.
  6. אתה צריך לדעת להפסיד – וכן, גם לנצח, אבל להפסיד זה החלק הקשה! אף אחד לא אוהב להפסיד, אתה צריך לפתח את היכולת להפסיד ולשחרר.
  7. אתה צריך לדעת לבחור – אי אפשר הכל, צריך להתפקס, להתמקד ובו זמנית להקשיב לכל מה שקורה מסביב.
  8. אתה אחראי על חיים של אנשים – ואם אתה רוצה שהם יהיו מאושרים, אתה חייב לתת להם את האיזון בין העבודה לחיים האישיים.
  9. אתה צריך להסתכל על המתחרים – להבין מה חדש בשוק, במתחרים של העסק שלך, במתחרים של הלקוחות שלך: לזהות טרנדים, מגמות, למהר ולבצע לפני כולם את הדברים הבאים.
  10. אתה צריך להביא חדשנות לשולחן – לחפש את הפיתוח הבא, את המחלקה הבאה, את הדבר הבא שכולם ידברו עליו!
  11. אתה צריך להיות מסוגל לקלוט ולסנן בדקות בודדות – רעיון טוב, קונספט טוב, הברקה קטנה או גיוס מצוין של איש צוות.
  12. אתה צריך לדעת להריח ממרחקים חוסר אותנטיות, חוסר כנות – ואתה לומד להתרחק מאנשים כאלה.
  13. אתה כואב וכועס שאנשים שגידלת ונתת להם את הבמה קמים והולכים לתפקידים הבאים שלהם – כי אתה גידלת אותם, ואז אתה נרגע, מחבק ומשחרר…
  14. אתה צריך להיות מסוגל למכור את השירות שלך בכל זמן נתון – ללקוחות חדשים שמתעניינים, לתקשורת, לספקים ולעובדים חדשים, לכולם!
  15. אתה צריך להיות מסוגל לבצע החלטות כואבות – ולפטר אנשים, ספקים ואפילו לקוחות! שפשוט לא מתאימים לDNA ועל הדרך להודות – טעיתי!
  16. אתה צריך להבין בהכל! – בכסף, בתמחור. במימון, באשראי… באיך גורמים לחברה להיות רווחית ולהמשיך לצמוח, ועדיין דואגים בו זמנית למורל, לאושר ולצרכי העובדים במשרד.
  17. אתה צריך לדעת לסמוך על אנשים אחרים – לתת להם להוביל את החלק שלהם, וזה רבותיי, אחד החלקים הכי קשים… כי זו החברה שלנו! הקמנו אותה, ועכשיו אנשים מנהלים אותה עבורנו.
  18. אתה צריך לדעת להתמודד עם משא ומתן וביקורות – מבפנים ומבחוץ, אתה תקבל את הביקורת והנזיפות על האכזבות של לקוחות, אבל אתה תקבל גם את המחמאות שיגיעו על העבודה הטובה מהם.
  19. אתה צריך להאמין – אתה צריך להאמין בדרך. אתה צריך להאמין בעצמך. אתה צריך להאמין בשותפים שלך ובאנשים שלך.
  20. אתה תמיד צריך להזכיר לעצמך שאתה לא יודע הכל – ואתה רוצה סביבך אנשים שיהיו אפילו טובים יותר ממך בתחומים מסוימים.
  21. אתה צריך לשדר התלהבות כל הזמן, ללא יוצא מהכלל – אתה צריך לבוא בהתלהבות של ילד שנכנס לכיתה א׳ ולומד אותיות (לא משנה מה קרה לך בבוקר), אתה צריך לדעת שאתה בא כל בוקר ואתה רוצה ללמוד משהו חדש.
  22. אתה צריך לדעת להגיד תודה – לאנשים, לספקים, לשותפים, ללקוחות! תודה על הדרך, על האמון ועל ההתגייסות.
  23. אתה צריך לדעת לעצור לרגע ולהגיד גם לעצמך כל הכבוד – להרים לעצמך מול המראה, ולהגיד לך שאתה עושה עבודה מדהימה.
  24. אתה צריך לדעת שלא כולם יאהבו אותך – אתה השוטר הטוב וגם השוטר הרע.
  25. אתה צריך לרצות להיות טוב בהכל! – לדעת הכל מכל כך הרבה תחומים ואף פעם לא לאבד רלוונטיות.
  26. אתה צריך לדעת להיות בן אדם – למרות שהתחום הזה קשוח ומוציא ממך את החיה שבך. אתה חייב לשמור על הערכים שלך, ולחזור למקורות ולמה שהבטחת לעצמך.
  27. אתה חייב להסתכל קדימה ורחוק ככול שאפשר – ולהכין תכנית להיום, לחודש, שנה וגם לחמש שנים הבאות. אתה צריך לדעת שתהליכים לוקחים זמן, למרות שלאנשים אין זמן לחכות.
  28. אתה צריך לדעת לבקש עזרה! – אתה צריך לדעת לבקש עזרה! אתה צריך לדעת לבקש עזרה!
  29. אתה צריך להיות מעורר השראה בדרך שלך לתקשר עם העולם – אתה צריך לדעת שאתה מודל לחיקוי ודוגמא לכולם, וכולם מסתכלים עליך.
  30. אתה צריך לדעת לחשוב מהר ולהגיב מהר עוד יותר – לקפוץ מפגישה לשיחה, משיחה לפגישה… ואף פעם לא להראות שאתה מותש!

לאתחל את עצמך כל פעם מחדש

ולהיות מוכן ודרוך לאתגר הבא מעבר לפינה.

אלה רק חלק מהדברים שאני כמנכ״ל צריך ועובר. יש עוד רשימה של בערך 300 סעיפים.

להיות מנהל של 30, 300 או 3000 איש זה לא דבר קל.

אני בתפקיד הזה 5 שנים וכל בוקר אני שואל את עצמי למה אני צריך את זה?

ובכל ערב אני עונה לעצמי – בגלל זה! בגלל זה! כל פעם הבגלל זה הוא מסיבה אחרת.

פעם ניצחנו והבאנו לקוח חדש. פעם סגרתי טלנט שאף אחד לא הצליח להביא. פעם אחת קידמתי עובדת וזה עשה לה את השנה ובפעם האחרת פשוט לקוחה שולחת לי לבבות שהיא מאוהבת וחושבת שאנחנו נדירים ואין עוד משרד פרסום כזה. אז זה למה.

נכתב בכישרון רב ע"י רפי טל – מנכ"ל HapPpy סוכנות פרסום

אז איך אפשר כבר היום להפוך את הלימון ללימונדה?

עשרת הדברות למנכ"ל מאושר יותר

  1. תן אוטונומיה למנהלים בקבלת החלטות כספיות וניהוליות – מחוללת פלאים בערך המנהל ובתוצאות, ומשחררת את המנכ"ל שמהווה צוואר בקבוק במרבית המקרים מעומס וירטואלי מיותר.
  2. שלוט על הזמינות שלך – קבע נהלי עבודה ברורים, כמו: עבודה מול צוות ניהול בלבד, דיווח מוסכם במייל, פגישות פרונטאליות / בזום לפי מתכונת דיווח מוסכמת, זמן מוגדר למיילים, מדיניות דלת פתוחה במועדים ידועים מראש ועוד…
  3. עוזר אישי – יוכל לסייע לך להקל על העומס בעבודה מול מנהלים/עובדים/לקוחות, ניהול פרויקטים, טיפול במשימות אישיות, ניהול לו"ז קשיח ושחרור צווארי בקבוק.
  4. זמן סטרילי – בחר לך רצועת זמן ידועה וסגורה לפניות ופעילות, שתאפשר לך לקחת זמן חשיבה ולבצע "הפעלה מחדש".
  5. קורסים ולימודים – קבע רשימת לימודי חובה שתאפשר לך שיפור יכולות והתאווררות אישית, כמו גם, פגישה עם מנכ"לים שנמצאים באותן דילמות כמוך.
  6. חופשה – תכנן חופשות מראש בפרקי זמן קבועים. חופשה קצרה וחופשה ארוכה בתכנון שנתי, תאפשר לך לטעון מצברים, לשחרר מתחים, וליהנות בחיק משפחה וחברים.
  7. עשה לך מנטור אני רואה בכלל זה בגדר חובה! אחד מגורמי הלחץ המרכזיים בתפקיד המנכ"ל הוא תחושת הבדידות, והצורך להתייעץ לפני קבלת החלטות. איש מקצוע חיצוני וניטרלי שמאפשר לך לקבל החלטות ללא שיתוף בלחצים פנימיים, תוך נטרול המעורבות הרגשית לסיטואציה (חברי הנהלה, דירקטוריון) יחולל פלאים בהישגיך המקצועיים והאישיים.
  8. מדיטציה – או כל תוכנית שמייצרת חוויה מרגיעה ונעימה – כי הגוף והנפש שלנו זקוקים לתחזוקה מתמדת.
  9. ספורט – נפש בריאה בגוף בריא. תוכלו לשלב את הפעילות יחד עם קבוצת מנהלים, משפחה, חברים וליהנות משמירה על כושר, הפגת מתחים, ושיפור מצב הרוח באופן מידי!
  10. תזונה מאוזנת – בניית תוכנית ייעודית למנכ"ל, שמתאימה לסדר היום המיוחד של כל מנכ"ל, ותומכת באכילה בריאה ומאוזנת.

לסיום, אסכם בציטוט של וורן בייטי, שתמיד עוזר לי להיזכר שאני בתפקיד הנכון:

"אתה יודע שהצלחת בתחומך כאשר אתה מתקשה להבחין אם מה שאתה עושה הוא עבודה או הנאה".

אבי פרץ, מחבר מאמר זה, בעל וותק של מעל ל-18 שנים כמנכ"ל חברת פתרונות אפקטיביים אותה הוביל ל2 אקזיטים, וניסיון ייעוץ ללמעלה מ- 1000 מנכ"לים בשוק הישראלי, תוך הטמעת מודלים להתייעלות עסקית.

"מטרת העל שלי בחיים היא להנגיש את החלום שיש להרבה מאיתנו: להתפתח ולהתקדם, לחלום חלומות ברי השגה, לעבוד קשה, ולהשיג אותם – תוך מתן השראה ודוגמא לילדים שלנו ולסובבים אותנו, ועל ידי הסבת נחת, הכרת תודה, הוקרה והמון כבוד והערכה להורים שלנו."

עוד מאמרים בנושא...

פתרונות אפקטיביים
חיסכון בעלויות

יישום חיסכון בעלויות בארגון: השיטות המתקדמות לבקרה חשבונאית והפחתת הוצאות

מבוא חיסכון בעלויות בארגונים הפך לאסטרטגיה מרכזית בתהליכי ניהול תפעוליים וחשבונאיים בעידן של תחרות גוברת ודרישות שוק מחמירות. אחת הדרכים המשמעותיות שבהן ארגונים יכולים להשיג חיסכון זה היא באמצעות בקרה חשבונאית ובחינה שיטתית של עלויות בתחומי התפעול והמנהלה – תחומים שאינם מהווים את ליבת העסק

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
חיסכון בעלויות

בקרה חשבונאית לחיסכון בעלויות: אסטרטגיות לניהול חכם של התקשרויות וספקים

מבוא בניהול הארגון המודרני, בקרה חשבונאית וניהול חכם של התקשרויות מסחריות מהווים מפתח לחיסכון כספי ולייעול כלל המשאבים. כל התקשרות עם ספק או שותף מסחרי מכילה אתגרי ניהול מורכבים, הדורשים הקפדה על בדיקת החיובים בפועל, התאמה בין הציוד המחויב לזה שבפועל, וכן מעקב ותיעוד של

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
חיסכון בעלויות

אופטימיזציה ותחזוקת הסכמים: דרכים לחיסכון בעלויות באמצעות תהליכים מובנים וכלים מתקדמים

מבוא בעידן שבו ארגונים מתמודדים עם תחרות גוברת ולחצים כלכליים רבים, חיסכון בעלויות וניהול אפקטיבי של הסכמים ותהליכי רכש הופכים להיות קריטיים. תחום האופטימיזציה ותחזוקת ההסכמים מציע לארגונים דרכים מתוחכמות להפיק את המרב מהמשאבים הקיימים, לייעל את התקשרויותיהם עם ספקים ולהתאים את ההוצאות לצרכים הדינמיים

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
חיסכון בעלויות

ניהול ספקים חכם ורכש דיגיטלי: כלים ושיטות לשיפור תהליכים

מבוא ניהול ספקים ורכש דיגיטלי הם תחומים קריטיים בניהול עסקי, במיוחד לאור הצורך בשקיפות, מעקב אחרי הוצאות, והתייעלות כלכלית. ניהול נכון של ספקים ושל תהליכי הרכש מאפשר לארגונים להפיק ערך מירבי מכל רכישה, להוזיל עלויות ולשמור על תנאי רכש מועדפים. בעידן הדיגיטלי, כלים מתקדמים מאפשרים

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
חיסכון בעלויות

הפחתת עלויות שכר ומשאבי אנוש: גישה חסכונית לשימור פרודוקטיביות

מבוא בעידן הנוכחי, ניהול עלויות משאבי אנוש ושכר מהווה אתגר עבור ארגונים רבים, בייחוד בתקופות של אי-וודאות כלכלית. השאיפה היא לשמור על רמת פרודוקטיביות גבוהה תוך הפחתת עלויות, מה שמחייב חשיבה יצירתית וגמישות ארגונית. בעזרת מודלים חדשניים כמו עבודה היברידית, אאוטסורסינג ושימוש בפרילנסרים, ניתן להפחית

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
חיסכון בעלויות

שיטות לאיחוד עלויות פרסום ושיווק בדיגיטל

מבוא הפרסום הדיגיטלי הוא כלי מרכזי לשיווק מוצרים ושירותים בעידן הדיגיטלי. עם ריבוי ערוצי הפרסום, ההשקעה יכולה להיות גבוהה, במיוחד עבור עסקים קטנים ובינוניים. אחת הדרכים לצמצם עלויות היא איחוד עלויות פרסום ושיווק בדיגיטל. איחוד זה מאפשר למקסם את החזר ההשקעה (ROI) באמצעות מינוף הכלים

קרא עוד »
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק