פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

קטגוריות
ארכיונים
מרץ 2024
אבגדהוש
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

איך להתנהל מול רואה החשבון ושאר יועצים

מהי מטרת הדו"ח השנתי? איך להתנהל מול רואה החשבון וכיצד להכין נכון את החומרים.

​כאשר בעלי עסקים נשאלים מה מטרת הדו"ח השנתי, התשובה מגיעה מהר ובביטחון – הדו"ח מיועד למס הכנסה. זו טעות – הדו"ח מיועד לכם בעלי העסק, וגם לבסוף לשלטונות, אבל קודם לכל לכם.
הדו"ח מהווה למעשה צילום של מצבכם העדכני, הרווחתם? הפסדתם? מצבת ההלוואות שלכם השתנתה? המכירות גדלו או קטנו בין השנים? הרווחיות השתנתה? יתרת לקוחות עלתה?
לכן אם, למשל, אתם מגישים דו"ח שנתי בסמוך לתום השנה הבאה, פספסתם ובגדול. נכון שהמייצג שלכם אצל שלטונות המס אמר שיש לו ארכה להגיש את הדו"ח, אז מה?! מכם הוא לא יקבל אורכה, אתם רוצים את הדו"ח מהר ככל האפשר, ואז לאחר שקראתם והטמעתם, אתם מגיעים אל רואה החשבון לחתימה על הדו"ח. זאת עומדת להיות ישיבה ארוכה ככל שיידרש.
רואה החשבון הוא היועץ העסקי שלכם, הוא עוד ראש, שותף לחשיבה ולניהול העסק ופיתוחו העתידי.

הכנת חומר בצורה שוטפת למי שמנהל את חשבונותיכם

בעלי עסקים רבים נוהגים לזרוק מסמכים וחשבונות בשקית (שקית הפלא?), ולהגיד לעצמם ולאחרים – "זה למנהל חשבונות/רואה חשבונות". זו דרך שגויה. לפני שמעבירים את הנייר יש ללמוד אותו ולהכיר במה מדובר, אם לא מבינים, יש להתייעץ. אין לזרוק בעיות הלאה, הם לא תיפתרנה בשום מקום אחר, בתוך אותה שקית נמצאים דפי בנק עם חיובי ריבית שעליכם לבדוק מול הבנק, וחשבוניות ספקים (בדקתם שהסחורה התקבלה? המחיר נכון?) שקית הפלא היא סתם שקית ניר שלא פותרת בעיות.

תדירות הפגישות עם  מי שמנהל את חשבונותיכם

מידי חודש תערך פגישת עבודה שוטפת עם רואה החשבון של העסק. ביטול של הפגישה לא בא בחשבון, אתם הלקוח הכי חשוב. לפני הפגישה יש לדאוג לקבלת דו"חות כספים מעודכנים עד לאותו יום. הרווח הנוסף מכך יהיה שבכך תקיימו אילוץ על עדכון חשבונותיכם במהירות ולא תחכו לכל מיני מועדים סתמיים שתואמים את לוח הזמנים של מנהל החשבונות שלכם. לאחר קבלת הדו"ח  ולפני קיום הפגישה יש להכין נייר אשר יהווה בסיס לסדר היום. תוספות על הסעיפים בפגישה עצמה אפשריות בזמן הפגישה, אך שימו לב שכל נקודה שהכנתם תעלה לדיון.

מה יעלה לדיון בפגישה

בפגישה נבקש עדכוני חקיקה בכלל ובנושאי עבודה, מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי, האם יש שינוי בדיני עבודה למשל, וכו'. נדגום מעת לעת נושא אחד שמתנהל במערכת הנהלת החשבונות, ובבקשה לא להתמקד רק בהוצאות, נכון יהיה לעבור על כרטיסי חייבים וזכאים ולראות את גילם של היתרות, האם אנחנו מאחרים בתשלום לספקים? האם לקוחות מפגרים בתשלום ? מה נכון יהיה לעשות?

מלאי

אחת הפגישות עם רואה החשבון תבחן את נושא המלאי (גם ספירת המלאי היא לא למס הכנסה, אלא קודם כל עבורכם). מעבר על פריטים וסיווג מלאי איטי או מת לפי מידת תנועתם, לעניין זה מומלץ מאוד לעבור לספירה רוטציונית/מתמדת שמשמעה מידי יום דוגמים מספר פריטים אותם סופרים ובודקים מול הכמות שמופיעה במחשב, הדבר יכול לחסוך לנו את השבתת העסק לצורכי ספירה בסוף שנה, כמו כן יגביר את אמינות המלאי בצורה שוטפת.

ניתוח דו"חות כספים

מאוד נכון יהיה לבצע עם רואה החשבון השוואת דו"חות  לשנים קודמות, ולחודשים קודמים באותה שנה. כמו כן השוואה לעסקים דומים בענף על מנת שנוכל לשפוט את איכות הביצועים של העסק שלנו.

מעגלים חברתיים

יצירת קשר עם לקוחות אחרים של רואה החשבון לשם הצעת שרותיכם הטובים. רואה החשבון יוכל להמליץ עליכם ובאותה מידה ימליץ על לקוחות אחרים שלו בפניכם.

נושאים מיוחדים שיעלו בפגישה

התייעצות כלכלית במקרה של כניסה לפרויקטים חדשים, התייעצות במקרה של הוצאות חריגות, התייעצות לפני השקעות גדולות, כמו במקרה של החלפת רכבים – בחינת החלופות – מימון עצמי, חיצוני, ליסינג וכו'.
בניה משותפת עם רואה החשבון של תחזית תזרים מזומנים, שינוהל בפועל על ידיכם, ויתאים לאופי הפעילות שלכם.
נשאל ונתייעץ איזה דברים חכמים ראה ונתקל בשטחים אחרים, בעסקים אחרים, וניתן לאמץ גם לעסק שלנו.

סיכום

כל מה שהזכרנו לעיל יבוצע בשינויים המתחייבים מול רואה החשבון, יועץ המס, מנהל החשבונות, סוכן הביטוח, וכל מי שנמצא איתנו בקשרי עבודה שוטפים. נזכור תמיד, כל אלו שהוזכרו לעיל יהיו שותפים נאמנים להצלחתכם, ואני סמוך ובטוח שהם הם יתרמו בחפץ לב להצלחתכם במידה ותבקשו.

מאמר מאת: משה הדס, רואה חשבון, יועץ עסקי ופיננסי. מרצה​ במאגר המומחים של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים.

עוד מאמרים בנושא...

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
משאבי אנוש

ניהול משאבי אנוש בארגון

ניהול משאבי אנוש בארגון הוא עניין מרכזי שמטרתו למקסם את יעילות האדם בתוך הארגון ולתרום להצלחה הארגונית כולה. ניהול משאבי אנוש כולל מגוון של פעולות ופונקציות שעוסקות באדם כעובד ובתהליכים הקשורים לניהולם. הנה כמה נושאים עיקריים בנושא: תהליכי השיווק והגיוס: תכנון ופיתוח תכניות גיוס: ניהול התהליכים

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
מיתוג עסקי

המדריך האולטימטיבי לפתרונות מיתוג עסקי

בעולם העסקים המהיר והמתפתח של היום, דבר אחד נשאר קבוע: כוחו של מותג חזק. המותג שלך הוא לא רק לוגו או תיוג; הוא מייצג את מהות העסק שלך, את הערכים שלך ואת מה שאתה מייצג. זהו המפתח שפותח את הדלת להצלחה ומבדל אותך מהמתחרים. אז

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
ייעוץ לעסקים

למה חברת "פתרונות אפקטיביים"?

האם אתה מתקשה להבין את צרכי הלקוחות שלך?  האם אתה מוצא את זה מאתגר לחסוך בעלויות ולייעל את הפעילות העסקית שלך?  בחברת "פתרונות אפקטיביים" אנו מבינים את המורכבות של הנוף העסקי המודרני. אנחנו יודעים שלהישאר קדימה בעולם התחרותי הזה דורש יותר מסתם מוצר או שירות

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
ייעוץ לעסקים

כיצד ייעוץ עסקי יכול לשנות את עתיד החברה שלך

הנוף העסקי הוא שטח משתנה ללא הרף, עם אינספור אתגרים והזדמנויות שיכולים לעצב את עתידה של חברה. בסביבה דינמית שכזו,לבלוט מעל כולם  זה לא רק חשוב; זה חיוני להישרדות. כאן נכנס לתמונה הייעוץ העסקי. תאר לעצמך צוות מומחים לצידך, חמוש בידע, בניסיון ובנקודות המבט הרעננות

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
הגנת סייבר לארגונים

היערכות והתמודדות עם אירוע כופרה (Ransomware) בארגון – דרכי פעולה מומלצות

כופרה מהווה סוג של נוזקה אשר מטרתה לשלול מהגורם המותקף גישה לנכס הסייבר והמידע המאוחסן בו. כתנאי להסרת מגבלת הגישה, התוקף עשוי להציג תנאים שונים לגורם המותקף, דוגמת תשלום "דמי כופר". המידע המובא כאן נועד לסייע לאנשי ונשות המקצוע ולמקבלי ההחלטות בארגון בהיערכות והתמודדות עם

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
הגנת סייבר לארגונים

מתקפת כופרה, זה העסק שלך!

איך ניתן להתכונן ולהגן מפני מתקפת כופרה? כל המידע וההמלצות שיעזרו לך להערך. בשנה האחרונה חלה עלייה משמעותית במתקפות סייבר על עסקים, ארגונים ואזרחים. מתקפות כופרה עלולות להוביל לנזקים משמעותיים לעסק – אובדן ימי עבודה, עלויות שחזור, אובדן מידע עסקי ומידע על לקוחות ואף להשבתת

קרא עוד »
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק